شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

ممنوعیت فروش دوباره برای خریداران لندکروزر جدید + عکس

تویوتا لندکروزر به خاطر فروش پایین از بازار خودروی آمریکا کنار رفته اما این آفرودر مشهور در سایر نقاط جهان موفقیت تجاری قابل‌توجهی را نصیب سازنده خود کرده است. نسل جدید LC300 این قدبلند در ژاپن به پیش‌فروش بیش از ۲۲ هزار دستگاهی دست یافته است، جایی که ظاهراً تویوتا مشتریان را از فروش دوباره این شاسی‌بلند تازه‌نفس منع کرده است!

2022_toyota_land_cruiser_revealed_2.jpg

منابع خبری ژاپنی می‌گویند خریداران لندکروزر جدید باید پای تعهدی را امضا کنند که طی آن خودروی خود را نفروشند. گفته می‌شود مشتریان این خودرو تا ۱۲ ماه پس از تحویل لندکروزر خود حق فروش آن را نخواهند داشت و اگر چنین کاری را انجام دهند دیگر اجازه خرید محصولات تویوتا را نخواهند داشت. هنوز مشخص نیست که این منع فروش تا کی ادامه خواهد یافت اما به نظر می‌رسد که این اخبار تبعاتی را به دنبال خواهد داشت.

Toyota-Land-Cruiser-300-front2.jpg

در همه جای دنیا مرسوم است خودروهای سفارشی را مالکان بعد از تحویل با قیمت بالاتری در بازار آزاد بفروش برسانند البته این موضوع تنها برای برخی از خودروهای لوکس و کمیاب با قابلیت های خاص اتفاق می افتد و در بقیه موارد به خصوص در مورد خودروهای اقتصادی ، بین تولید کنندگان رقابت بسیار سختی در جریان است برای کسب سهمی از بازار هر چند کوچک.

Toyota-Land_Cruiser-9.jpg

چرا تویوتا چنین اقدام خبرسازی را انجام داده است؟ دلایل متنوعی برای این کار وجود دارد. واضح است که تویوتا می‌خواهد از به وجود آمدن بازار سیاه برای لندکروزر جدید در برخی بازارها جلوگیری کند. این برند همچنین می‌خواهد محصول جدید خود تا حد امکان در دسترس کسانی باشد که واقعاً می‌خواهند از این خودرو را استفاده کنند.

البته دلایل دیگری هم وجود دارد زیرا تویوتا می‌ترسد این خودرو به دست افراد نااهل بیفتد. ژاپنی‌ها می‌گویند ریسک نقض قوانین خارجی وجود دارد و بسته به مقصد ارسالی، شاید مشکلاتی برای تهدید امنیت جهان به وجود آید.

Toyota-Land_Cruiser-2022-1024-04.jpg

رسانه‌ها گزارش داده‌اند شاید برخی مشکلات برای نمایندگی‌هایی به وجود آید که قبلاً لندکروزر جدید را فروخته‌اند چراکه تویوتا آن‌ها را به مدت معینی از فروش این قدبلند محبوب منع کرده است. همچنین گفته شده احتمال اتخاذ برخی اقدامات همچون شکایت حقوقی و ادعای خسارت از نمایندگی‌ها وجود خواهد داشت.

تویوتا نگران استفاده گروه‌های تروریستی از لندکروزر جدید بوده چراکه نسل‌های پیشین این خودرو به همراه پیکاپ هایلوکس توسط چنین گروه‌هایی استفاده شده‌اند. به همین خاطر است که خریداران LC300 باید تائید کنند این خودرو را برای صادرات یا اهداف فروش دوباره انتخاب نکرده‌اند.

 

اگرچه نسل جدید لندکروزر روانه بازار آمریکا نخواهد شد اما شاید پسرعموی این خودرو یعنی لکسس LX جدید در این کشور عرضه شود. همچنین گفته شده لکسس در حال بررسی جنبه‌های گوناگون تولید یک شاسی‌بلند بدنه روی فریم جداگانه نسبت به LX می‌باشد.