به گزارش برنا؛ اجلاس مدیران و رئیسان آموزش و پرورش کشور ضمن تبریک ایام عید قربان و عید غدیر گفت: شعار این دوره از اجلاس با الهام از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مطالبات مقام معظم رهبری نصیب برابر آموزشی ، ارتقای کیفیت یادگیری و تربیت تمام ساحتی در گام دوم انقلاب اسلامی تعیین شده است.

او گفت: تاکنون 34 دوره از اجلاس برگزار شده و هم اینک در حال برگزاری سی‌وپنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش سراسر کشور هستیم. بنیانگذار این اجلاس شهید رجایی بود و هدف از برگزاری اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش تبادل افکار روسا و مدیران در سراسر کشور و به حداقل رساندن فاصله صف و ستاد بود.

احمدی لاشکی افزود: اجلاس 35 به دلیل بیماری کرونا، به صورت مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس و با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی کرونا درفضای تلفیقی(حضوری- مجازی) برگزار خواهد شد و همزمان از طریق فضای مجازی قابل رویت برای مدیران سراسر کشور خواهد بود.

معاون حقوقی و امور مجلس با بیان اینکه 6محور را به عنوان محورهای اصلی این اجلاس پیش بینی کردیم که مسائل مربوط به آن را با روسای 726 منطقه آموزشی در میان خواهیم گذاشت، گفت: محورهای اصلی اجلاس پیش رو، شامل نیروی انسانی، برنامه درسی و محتوا، سنجش و ارزشیابی، تجارب دنیا در خصوص کرونا و اینکه با فناوری های نوین چگونه می توان آموزش داد؟ بهداشت و سلامت و نحوه بازگشایی مدارس تعیین شده است.

رئیس ستاد اجرایی سی‌وپنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش وپرورش سراسر کشور با اشاره به اینکه کمیته‌ای در اجلاس تحت عنوان کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات تعیین شده است، گفت: به دلیل شرایط کرونا و پروتکل‌های ابلاغی ستادملی کرونا تجمع بیش از 10 نفر ممنوع است.

شایان ذکر است، سی‌وپنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش وپرورش سراسر کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۵ و ۶ مرداد ماه جاری به صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.