شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#دسته اول#نتایج#لیگ دسته اول

تحلیلی بر فصل تازه به اتمام رسیده لیگ یک؛

نظارت بر لیگ دسته اول فوتبال کم است و نتایج غیر عادی رقم می خورد!

نظارت بر لیگ دسته اول فوتبال کم است و نتایج غیر عادی رقم می خورد!

کارشناس فوتبال و مربی لیگ یکی گفت: متاسفانه هنوز نظارت و رصد بر لیگ یک آنقدر کم هست که همچنان شاهد اتفاقات عجیب و نتایج غیر عادی باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای این فصل از لیگ دسته اول به تازگی به پایان رسیده و فجر سپاسی به همراه هوادار با پیشی گرفتن از ۱۶ تیم دیگر جواز حضور در لیگ برتر را پیدا کردند. همچنین سه تیم نود ارومیه، چوکا تالش و گل ریحان البرز هم به رقابتهای لیگ دسته دوم سقوط کردند.

احمد تقوی کارشناس فوتبال و مربی لیگ یک که در هفته‌های پایانی روی نیمکت رایکا بابل نشست در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اخیراً شاهد هستیم در خصوص یکسری بحث‌ها در لیگ دو و نتایج عجیبی که در این مسابقات به دست آمده بحث‌هایی صورت گرفته است. در صورتی که در لیگ یک هم از این مباحث کم نداریم و کافی است در نتایج و روند یکسری مسابقات ریز شویم تا متوجه خیلی مسائل شویم.

کارشناس فوتبال بیان داشت: بدون آنکه نامی از تیمی بیاورم، تنها به یکسری نتایج عجیب اشاره می‌کنم. در این فصل از مسابقات لیگ یک تیم‌هایی داشتیم که هنوز بازی شروع نشده بود گل می‌خوردند، پنالتی می‌دادند و یا در همان دقایق اولیه بازی گل‌های زیادی دریافت می‌کردند که همه اینها مشکوک بود.

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: متاسفانه همه نظرها بعد از تیم ملی فقط به لیگ برتر و آن هم بیشتر به استقلال و پرسپولیس است و عموم رسانه‌ها از لیگ یک و لیگ دو غافل شده‌اند. همین کمبود نظارت و رصد نشدن این بازی‌ها به اندازه کافی باعث می‌شود مسائل اخلاقی هم در حد فاحشی نزول کند.

تقوی یکی دیگر از آسیب‌های فوتبال را جابجایی زیاد مربیان دانست و گفت: البته این یکی تنها برای لیگ‌های پایین نیست و ما در لیگ برتر هم شاهد چنین اتفاقاتی هستیم. اما در لیگ‌های پایین‌تر بیشتر شاهد رفت و آمد مربیان هستیم. مربیانی که به راحتی تیم‌های خود را تغییر می‌دهند و باعث بر هم خوردن نظم فوتبال و ایجاد خلل در روند مسابقات می‌شوند.

وی تاکید کرد: نباید مثل کبک سرمان را زیر برف کنیم و واقعیت‌ها را نبینیم. در فوتبال ایران و به خصوص در لیگ‌های پایین‌تر تبانی، شرط بندی، زد و بند یا هر اتفاق غیر اخلاقی را ممکن است شاهد باشیم.

کاپیتان سابق تیم‌های راه آهن و صبای قم بیان داشت: شاید نظیر این اتفاقات را در فوتبال دنیا هم شاهد باشیم، اما قطعاً حجم آن به اندازه‌ای نیست که ما در فوتبال خودمان شاهد هستیم. به هیچ وجه قصد سیاه نمایی نداریم و تنها واقعیت‌ها را بر اساس آسیب شناسی هایی که صورت گرفته بیان می‌کنیم تا کارشناسان و تصمیم سازان فوتبال بتوانند آن را برطرف نمایند.