شهرخبر
گفت‌وگو|

سرمایه‌گذاری برای بهبود زیرساخت‌ها؛ گام مهم در خنثی‌سازی تحریم‌ها

عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها باید مدنظر قرار گیرد چرا که می‌تواند هزینه تمام شده تولید کالا را کاهش داده و به نوعی در خنثی‌سازی تحریم‌ها مؤثر واقع شود.
«جعفر قادری» در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به راهکار‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها در موضوعات اقتصادی گفت: ما در بحث تحریم‌ها باید همه ظرفیت‌های داخلی را فعال کنیم.

عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما اگر بتوانیم از منابع و امکانات و ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم این مسئله به تنهایی می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند.

وی گفت: ما باید در حوزه‌هایی که توانمندی و ظرفیت داریم و در حوزه‌هایی که وابستگی به خارج  وجود دارد بیشتر تلاش کنیم تا از این طریق تحریم‌ها بی‌اثر شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: همچنین باید در تلاش برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان باشیم تا با در نظر گرفتن فعالیت این شرکت‌ها بتوانیم شکاف در زمینه تکنولوژی را با کشور‌های پیشرفته کم کنیم.

عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس ادامه داد: همچنین سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها باید مدنظر قرار گیرد چرا که سرمایه گذاری در این بخش می‌تواند هزینه تمام شده تولید کالا را کاهش داده و به نوعی در خنثی‌سازی تحریم‌ها موثر واقع شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: همچنین باید بر روی بخش‌های تکمیلی اقتصاد تمرکز داشته باشیم چراکه این بخش می‌تواند منجر به توانمندی و ظرفیت‌های ما شود لذا ما در معدن، پتروشیمی، صنایع غذایی و پوشاک این توانمندی‌ها را داریم بنابراین این‌ها حوزه‌هایی است که باید بر روی آن متمرکز شویم و نیازهایمان در داخل کشور را تامین کنیم و در حقیقت از توانمندی‌هایی که داریم استفاده کنیم.
 
 
انتهای پیام/