شهرخبر

دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با «نواز شریف» در لندن


دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با «نواز شریف» در لندن

مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با نخست وزیر سابق پاکستان گفت که افغانستان از «مبارزات دموکراتیک» در پاکستان حمایت می‌کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با «نواز شریف» نخست وزیر سابق پاکستان و اپوزیسیون دولت کنونی پاکستان، حمایت کابل از «مبارزات دموکراتیک» در پاکستان را اعلام کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، دو طرف ضمن گفت‌وگو درباره «موضوعات مورد علاقه»، تصریح کردند که با سیاست احترام متقابل و مداخله نکردن در امور داخلی یکدیگر، منافع هر دو ملت تأمین می‌شود.

در این دیدار همچنین تاکید شد که تقویت دموکراسی در هر دو کشور می‌تواند این کشورها را در مسیر ثبات و رفاه قرار دهد و باعث اتصال منطقه و توسعه تجارت شود.

برخی کارشناسان می‌گویند که دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با نوازشریف، در حالی که پاکستان همواره دولت کابل را به حمایت از تروریسم در کشورش متهم می‌کند، دستاوردی جز توجیه اقدامات بعدی دولت اسلام آباد را ندارد.

این کارشناسان می‌گویند که این دیدارها نشان می‌دهد که دولت افغانستان علاقه به کارشکنی در روند صلح این کشور دارد.

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان نیز چندی قبل در یک گردهمایی در شهر «مولتان» پاکستان گفته بود: «مشاور امنیت ملی افغانستان با دقت به من گوش بده، به عنوان وزیر خارجه پاکستان می‌گویم، اگر از ادبیاتی که استفاده می‌کنی و یا تهمت‌هایی که علیه پاکستان مطرح می‌کنی دست برنداری، هیچ پاکستانی دست تو را نخواهد فشرد و با تو صحبت نخواهد کرد».

وی اظهار داشت: «رفتارت را اصلاح کن و درباره آن تامل کن. من این را به جامعه جهانی می‌گویم که اگر این رفتار ادامه یابد، این شخص که خود را مشاور امنیت ملی افغانستان می‌خواند در واقع نقش مخرب صلح را ایفا می‌کند».

انتهای پیام/.