شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#طالبان

هشدار صادر شد؛ طالبان آمریکا را نگران کرد

وزیر امورخارجه آمریکا بدون اشاره به تبعات ویران کننده ۲۰ سال حضور اشغالگری ایالات متحده در افغانستان گفت: اگر طالبان قدرت را به زور بدست آورد افغانستان به یک کشور مطرود تبدیل خواهد شد.

هشدار صادر شد؛ طالبان آمریکا را نگران کرد

به گزارش منیبان، آنتونی بلینکن جمعه شب در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی گفت: ما در مورد اقدامات طالبان که ممکن است با توسل به زور به دنبال کسب قدرت در افغانستان باشد نگران هستیم.

وی افزود، اگر این اتفاق رخ دهد افغانستان یک کشور مطرود خواهد شد.

بلینکن خاطرنشان کرد، واشنگتن به راه حل نظامی در مورد افغانستان اعتقادی ندارد، اما ایالات متحده در حال بررسی روشی برای پایان دادن به درگیری ۴۰ ساله است.

وزیر امورخارجه امریکا افزود: ما از طریق سفارت خود و دیگر سفارتخانه ها پشتیبانی از مردم افغانستان را حفظ می کنیم و در عین حال در تلاش هستیم تا تعهد خود را نسبت به کسانی که به ما کمک می کنند، به خوبی انجام دهیم. 

«جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا پیش از این اعلام کرد، مأموریت نیروهای کشورش از افغانستان تا ۳۱ آگوست (۹ شهریور) خاتمه می‌یابد.

بایدن ضمن طرح این ادعا که ارتش آمریکا مأموریت خود در افغانستان را به شکل موثری انجام داده است، گفت: فرماندهان نظامی به من توصیه کرده‌اند که سریعاً از افغانستان خارج شویم.

با اینکه دولت آمریکا پیش‌تر تاریخ یازدهم سپتامبر را برای تکمیل خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اعلام کرده بود، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که تاکنون بیش از ۹۰ درصد از سربازان آمریکایی خاک این کشور را ترک کرده‌اند.

پس از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان (بهمن / اسفندماه ۹۹) و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

همزمان با خروج نیروهای آمریکایی، شبه‌نظامیان گروه طالبان نیز به حملات خود افزوده و در هفته‌های گذشته مناطق وسیعی را به کنترل خود در آورده‌اند.