شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سوریه#توکیو#المپیک

گفت‌وگوی اختصاصی تسنیم با جواد فروغی؛ از سوریه تا توکیو/ طلایی ایران مدالش را به چه کسی تقدیم کرد؟


گفت‌وگوی اختصاصی تسنیم با جواد فروغی؛ از سوریه تا توکیو/ طلایی ایران مدالش را به چه کسی تقدیم کرد؟

جواد فروغی مدال‌آور طلایی ایران در المپیک توکیو گفت: امروز لطف خدا را احساس کردم، وقتی در مقدماتی لحظاتی خودم را تحت فشار دیدم و فکر می‌کردم به فینال نمی‌رسم.

جواد فروغی پس از کسب مدال طلای المپیک در رشته تپانچه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: وقتی در سوریه در خدمت شهید همدانی بودیم وی می‌گفت در بحث پشتیبانی و لجستیکی به ازای یک سرباز در خط مقدم که برای نبرد حاضر می‌شود، نیاز است حداقل 9 نفر آن سرباز را پشتیبانی کنند که البته اینها این یک نماد است، ولی می‌خواهم بگویم به قول این شهید بزرگوار باید چندین نفر کار کنند که یک نفر خود را نشان دهد و به مدال برسد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما در سوریه هم حضور داشتید، گفت: بله، توفیقی برای من پیش آمد که از سال 92 تا 94 سوریه باشم.

 

تیرانداز طلایی کشورمان در پاسخ به این سؤال که حضور شما در سوریه و همپنین فعالیت در عرصه پرستاری تا چه حد در آرامش شما نقش داشته است، گفت: شاید درصدی از این موضوع به تیپ شخصیتی خودم بر می‌گردد و شاید هم به نوع شغل و فعالیت‌هایی که داشتم. من کارهای  اورژانسی انجام داده‌ام و این موضوع به من کمک کرده است.  همه اینها را کنار بگذاریم، لطف خداوند همیشه شامل حال من شده است.

وی تاکید کرد: اگر خدا کمک نکند هیچ چیزی نمی‌تواند کمک حال انسان باشد. امروز لطف خدا را احساس کردم، وقتی در مقدماتی لحظاتی خودم را تحت فشار دیدم و فکر می‌کردم به فینال نمی‌رسم، ولی در یک لحظه خداوند دست من را گرفت و به آرامش رسیدم.

فروغی در پایان گفت: من مدالی بالاتر از مدال المپیک نمی‌توانم به دست بیاورم و بالاتر از آن هم وجود ندارد. این مدالم را به امام زمان (عج) و رهبرم تقدیم می‌کنم.

گفت‌وگو از محیا شهسواری

انتهای پیام/