به گزارش برنا؛ سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: طرح محدودیت های تردد 6 روزه ی استان های تهران و البرز و محدویت های تردد در سراسر کشور درحال اجرا است.

تردد در معابر فرعی برای ورود به معابر اصلی دارای جریمه است

او با بیان اینکه  تا روز گذشته برای 470 هزار نفر  از رانندگان وسایل نقلیه ای که به محدودیت های تردد دقت نکردند و مقررات را زیر پا گذاشتند، اعمال قانون انجام شده است، افزود: برخی از رانندگان فکر می کنند، اگر از معابر فرعی وارد معابر اصلی شوند و ادامه مسیر دهند و به ایستگاه های پلیس برخورد نکنند، جریمه نمی شوند اما باید بدانند که سیستم های هوشمندجریمه، فعال هستند.

اجرایی شدن طرح تردد تعطیلی تهران و البرز در 14 نقطه ورودی و خروجی

سرهنگ جهانی ادامه داد: اگر راننده ای دوربین یا محل کنترلی را پشت سر گذاشت به این معنی نیست که در طول مسیر، دیگر اعمال قانون و کنترلی صورت نمی گیرد و جریمه ای نخواهند شد همچنین رانندگانی که تاکنون جریمه شدند جز این دسته از افراد بودند.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: طی روزهای پایانی اجرای طرح تعطیلی دو استان تهران و البرز هستیم و این طرح در 14 نقطه ورودی و خروجی استان ها با جدیت اجرا  و عملیاتی می شود.

اجرایی شدن طرح تعطیلی تهران و البرز تا ساعت 7 صبح روز دوشنبه

او با اشاره به اینکه طرح محدودیت های ترددی تعطیلی تهران و البرز تا صبح روز دوشنبه ساعت 7 صبح اجرا می شود، گفت: بعد از پایان طرح تعطیلی، همچنان مقررات و مصوبات ستاد مقابله با کرونا در شهر های قرمز و نارنجی ادامه دارد و ورود  و خروج به شهر های قرمز و نارنجی مسدود است همچنین محدودیت ها برای تهران و البرز در مدت تعطیلی ابلاغ شده با جدیت بیشتری دنبال می شود.

سرهنگ جهانی ادامه داد: محدودیت های تردد شبانه همچنان در کل کشور از ساعت 22 تا 3 بامداد به قوت خود باقی است.

همکاری خوب مردم با پلیس در راستای اجرای طرح محدودیت تردد

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره همکاری مردم در اجرای طرح محدودیت های تردد گفت: مردم در این زمینه همکاری خوبی با پلیس داشتند و عده زیادی به قانون توجه کردند و تا روز گذشته در کل کشور 21 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش سفر ها را شاهد بودیم  همچنین در دو استان البرز  و تهران نسبت به مدت مشابه شاهد کاهش 31 درصدی میزان ترددها و سفرها بودیم.

مجوز های تردد همچنان بی اعتبار است

او در پایان گفت: بنابر اعلام وزارت کشور، در مدت تعطیلات تهران و البرز مجوز های صادره برای تردد از سوی فرمانداری ها، بی اعتبار هستند.

انتهای پیام/4