شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرانسه#وزارت کشور

نگرانی فرانسه درباره تهدید روزافزون القاعده


نگرانی فرانسه درباره تهدید روزافزون القاعده

وزارت کشور فرانسه طی نامه‌ای از بخشداران خواست در برابر تهدیدات روزافزون القاعده هوشیارتر باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه" فرانسه درباره تهدیدات تروریستی جدید از طرف القاعده ابراز نگرانی کرده است.

"جرالد دارمانین"، وزیر کشور فرانسه در نامه‌ای از بخشداران مناطق مختلف خواست که در تابستان هوشیارتر باشند و اعلام کرد: تهدیدهای جدید شبکه تروریستی القاعده نگرانی ها درباره حملات تروریستی دیگر در فرانسه را تشدید کرده است.

بر اساس این نامه وزارت کشور که خبرگزاری فرانسه درباره آن گزارش داده است در یک ویدئو "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور و دارمانین وزیر کشور هدف قرار گرفته‌اند. وزارت کشور اعلام کرد که این تهدیدات به انتشار مجدد کاریکاتور حضرت محمد در پاییز گذشته و دفاع ماکرون از آن هم مربوط می شود.

دارمانین هشدار داد گه این ویدئوی توهین آمیز جدید می تواند اسلام گرایان افراطی در فرانسه را به خشونت تحریک کند.

تصویب قانون مقابله با اسلامگرایی افراطی توسط پارلمان فرانسه

قانون تشدید رویکرد دولت فرانسه در قبال اسلامگرایی، نفرت‌پراکنی و تبلیغ خشونت هم در پارلمان این کشور تصویب شد. هدف از تصویب این قانون مشاجره‌برانگیز "دفاع از ارزش‌های جمهوریت" در فرانسه اعلام شده است.

اشپیگل گزارشی درباره تصویب این قانون در پارلمان فرانسه منتشر کرده است. این قانون با مخالفت نیروهای وابسته به گرایش‌های راست و چپ در فرانسه روبه‌رو شده است.

بر اساس قانون مصوبه پارلمان فرانسه برای مقابله با اسلامگرایی، دولت این امکان را خواهد داشت در صورت تبلیغ و ترویج خشونت و نفرت پراکنی، مساجد و انجمن‌های اسلامی را سریع‌تر از پیش تعطیل کند.

برای افرادی که به انتشار اطلاعات شخصی، خانوادگی و همچنین حرفه‌ای اشخاصی اقدام کنند که منجر به پدید آمدن خطری جانی برای آنان گردد، مجازاتی تا سه سال زندان و جریمه‌ای 45 هزار یورویی پیش‌بینی شده است.

قانون مقابله با اسلامگرایی افراطی با مخالفت و اعتراض نیروهای وابسته به طیف راست و چپ فرانسه روبرو شده است. دارمانین، وزیر کشور فرانسه درباره تصویب این قانون گفته است: «این قانون به ما امکان می‌دهد با سوءاستفاده از مذهب برای آسیب رساندن به ارزش‌های جمهوریت در فرانسه مقابله کنیم.»

ژان کستکس، نخست‌وزیر فرانسه نیز در اظهارات خود پیرامون تصویب این قانون تاکید کرده است که این قانون علیه دین اسلام نیست، بلکه علیه اسلامگرایی و سوءاستفاده از اسلام است.

نیروهای چپ فرانسه و همچنین نهادهای حقوق بشری و از جمله سازمان عفو بین‌الملل تصویب این قانون را زمینه‌ساز تبعیض علیه شهروندان مسلمان ساکن فرانسه دانسته و از تصویب آن انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/