فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  که صبح امروز برای بازدید و بررسی بعضی شهرها و روستاهای  مواجه با تنش آبی وارد خوزستان شد اظهار داشت: با توجه به صحبت های روز گذشته مقام معظم رهبری که فرمودند مسئولان مشکلات آب خوزستان را جدی بگیرند امروز برای حل مشکلات  وارد استان شدیم.

سردار سلامی افزود: خوزستان نه تنها برای ما مهم بلکه مقدس نیز هست و همانگونه که در سیل  ۹۸ کنار مردم بودیم هم اکنون نیز  تا انتهای رفع مشکل کنار مردم خوزستان هستیم.

وی ادامه داد: در طرح غدیر حدود ۵۲۵ کیلومتر لوله با قطر  ۲ متر  از منطقه شوش کشیده شده ، که سوسنگرد ، حمیدیه ، ۷۰ درصد آب اهواز ، هویزه ، شادگان ، دارخوین ، خرمشهر و آبادان را آبرسانی و این طرح توسط قرارگاه سازندگی در حال انجام است.

سردار سلامی در ادامه افزود: در  بحران آبی اخیر نیز با تلاش نیروهای سپاه ۶۰ دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری به صورت سیار در ۸۷ روستا در حال آبرسانی هستند و امروز ۴۰ دستگاه تانکر سیار دیگر نیز اضافه می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فاضلاب اهواز را یکی از مهم‌ترین مسائل این استان خواند و افزود: قرارداد طرح فاضلاب توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد شده، تجهیز کارگاه شده ‌و به محض تامین اعتبارات در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری این از طرح بزرگ خواهیم بود.