شهرخبر

رضایت از عملکرد بایدن کاهش یافت


رضایت از عملکرد بایدن کاهش یافت

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد میزان رضایت از عملکرد رئیس‌جمهور جدید آمریکا کاهش یافته و به ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد رضایت از عملکرد «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا با افت 6 درصدی نسبت به ماه ژوئیه به 50 درصد رسیده که بدترین نتیجه برای وی از زمان حضور در کاخ سفید بوده است. 

این نظرسنجی که توسط موسسه افکارسنجی گالوپ انجام و روز جمعه نتایج آن منتشر شده نشان می‌دهد 45 درصد از پاسخ‌دهندگان از عملکرد بایدن ابراز نارضایتی کرده  5 درصد دیگر گفته‌اند که نظری در این خصوص ندارند.

این نظرسنجی در شرایطی انجام شده که رشد اقتصاد آمریکا به دلیل شیوع کرونا متوقف شده، سرعت واکسیناسیون کاهش یافته و شمار بیماران مبتلا به کرونا رو به افزایش است. شاخص‌های بهبود اقتصادی ادامه دارند: بیکاری رو به کاهش است و شاخصهای سهام وضعیت خوبی دارند.

با وجود این، وب‌سایت گالوپ در توضیح درباره وضعیت آمریکا در دوران بایدن نوشته شهروندان برای خرید سوخت و سایر کالاها بهای بیشتری پرداخت می‌کنند. جوبایدن هنوز نتوانسته به وعده‌هایش برای پیش بردن برنامه‌ها به صورت دو حزبی به طور کامل عمل کند.

الگوی قابل مشاهده دیگر در این نظرسنجی غالب بودن نگاه حزبی در برآورد وضعیت عملکرد بایدن است. تنها 12 درصد از هواداران حزب جمهوری‌خواه گفته‌اند از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا راضی هستند، در حالی که این رقم در میان دموکرات‌ها 90 درصد بوده است. با این حال، کمتر از 50 درصد (48 درصد) از کسانی که خودشان را مستقل می‌دانند عملکرد او را قابل قبول دانسه‌اند.  

این نظرسنجی در  بازه زمانی 6 تا 21 ژوئیه (15 تا 30 تیرماه) انجام شده است.

 

انتهای پیام/