شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#ارتش آلمان#وزارت#وزارت دفاع

افزایش اختلالات روانی بین نیروهای ارتش آلمان به دلیل عملیات های خارجی


افزایش اختلالات روانی بین نیروهای ارتش آلمان به دلیل عملیات های خارجی

وزارت دفاع آلمان از افزایش اختلالات روانی بین نیروهای ارتش در اثر مشارکت در عملیات‌های خارجی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، شمار سربازان با بیماری های روحی و روانی در ارتش آلمان به شدت و به صورت دائم در حال افزایش است.

یک رسانه آلمانی با استناد به پاسخ وزارت دفاع آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب چپ در پارلمان این کشور نوشته است: در سال 2013 602 نیروی ارتش آلمان به دلیل اختلالات روانی در کلینیک ها تحت درمان قرار گرفتند، در سال 2019 تعداد این نیروها با مشکلات روانی به 1006 نفر و در سال 2020 به 1116 مورد رسید.

وزارت دفاع آلمان برای 5 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی شمار نیروهای گرفتار اختلالات روانی را 762 مورد اعلام کرد.

همچنین شمار اختلالات روانی در نیروهای ارتش آلمان که برای اولین بار تشخیص داده شده است و احتمالا ناشی از عملیات های خارجی بوده از 290 مورد در سال 2019 به 301 مورد در سال 2020 افزایش پیدا کرده است. برای اولین 5 ماهه در ابتدای سال جاری میلادی هم 150 مورد اختلال روانی مرتبط با عملیات های خارجی گزارش شده است.

"ماتیاس هوهن"، از کارشناسان دفاعی فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان در این باره گفته است: سال به سال شمار نیروهای ارتش آلمان که دچار اختلالات روانی می شوند افزایش پیدا می کند. این واقعیت ظالمانه بخشی از نتیجه عملیات های ارتش در افغانستان و جاهای دیگر است. در مالی هم حالا خطر وقوع یک افغانستان دوم وجود دارد.

وی تاکید کرد که ارتش آلمان و پارلمان باید دقیقا این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهند که چه عواقب درازمدتی به دلیل این گونه عملیات های خارجی شکل می گیرد. هوهن افزود: بحث گسترده‌ای در سیاست و جامعه درباره چگونگی رفتار با شمار روزافزون نیروهای بیمار در ارتش آلمان لازم است. افراد آسیب دیده به کمک و حرف شنوی نیاز دارند.

این مقام حزب چپ آلمان همچنین از دولت و پارلمان خواست درباره مفهوم عملیات های خارجی بیشتر دقت کنند.

عملیات ارتش آلمان در افغانستان اخیرا پایان یافته است. دو ماموریت ارتش آلمان در مالی البته همچنان ادامه داشته و یکی از آن گسترش هم یافته است. در اواخر ژوئن در یک حمله تروریستی به نیروهای خارجی در این کشور 12 نیروی ارتش آلمان مجروح شدند.

در مجموع ارتش آلمان در حال حاضر در 11 ماموریت خارجی فعال است و 25 ماموریت آن هم پایان یافته است.

انتهای پیام/