«حسین ابراهیمی»، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با اولویت دولت سیزدهم در ابتدای کار و موانع بر سر راه این دولت، گفت: وضع اقتصادی به شکلی است که هر کسی بتواند این وضعیت را حل کند کار بسیار ارزشمندی است. حل مسائل اقتصادی اولین چالش دولت جناب رییسی است. اعتقاد من بر این است که عملکرد گذشته جناب رییسی بیانگر این است که می‌تواند این چالش ها را برطرف کند چون در گذشته نیز، همین کار را در آستان قدس و هم در قوه قضاییه تجربه کرده اند. به عقیده من روش ایشان مردمی است و ایشان با تکیه بر مردم و مشارکت مردمی موفق خواهند شد تا مشکلات را از سر راه بردارند.

او در رابطه با مثبت بودن یکدستی حاکمیت تاکید کرد: اگر وفاق باشد و قوا با هم هماهنگ باشند و یکدیگر را پوشش بدهند و هم افزایی کنند این خود یکی از راه های حل مشکلات است، این مشکل نیست بلکه مشکل گشا است. به عقیده من هماهنگی بین قوا می تواند بر مشکلات کشور فائق بیاید و مسائل مردم را تا حدودی حل کند لذا من نمی‌گویم این یک مشکل است بلکه این مشکل گشا و برطرف کننده مشکلات مردم است.

ابراهیمی در رابطه با اهمیت تیم سیاست خارجی رییسی ادامه داد: من عقیده دارم با هماهنگی قوا کار کنند در کشور قحط الرجال نیست؛ نیروهای مجرب، کارکشته و انقلابی وجود دارد و سیاست خارجی نمی خواهد معجزه ای بکند همانطور که سایر مسائل را حل می کنند مساله سیاست خارجی را نیز حل خواهند کرد بده بستانی است که در سیاست خارجی معمولا اعمال می شود و همراهان آقای رییسی این درایت و کفایت را دارند.

او در پایان افزود: ضمن اینکه سیاست خارجی مجری است اما سیاستگذار، نظام است یعنی اصل نظام و همه قوا سیاست گذاری می کنند و قوه مجریه اجرا می کند هیچ اشکالی ندارد که وزارت امور خارجه مجری و عمل کننده سیاست های تعین شده باشد همانطور که در گذشته نیز برخی از کارهای خوب و یا برخی از ناکارامدی ها وجود داشت. ولی وظیفه وزارت امور خارجه اجرای سیاست های کلان کشور است؛ سیاست را نظام مشخص می کند. 7