به گزارش برنا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور، در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو گفت: برای همه ما مردم خوزستان و خود خوزستان دارای ابعاد و اهمیت ویژه‌ای است؛ خوزستان سرزمین زرخیز و استان مرزی و بسیار مهم ما است و مردم خوب این سرزمین همواره مدافع خوبی از ایران اسلامی و مردم خود بوده‌اند.

بخشی از این اظهارات به شرح زیر است:

این روزها مشکلاتی برای زندگی مردم استان خوزستان از لحاظ آب و شدت گرمای موجود را شاهدیم که این شدت گرما موجب کم شدن ورودی سدهای آب‌ها شده و در مجموع مردم مشکلاتی پیدا کردند که بخشی از این مشکلات کم شده است.

امیدواریم با حضور معاون اول و دیگر مسئولان بقیه مشکلات هم تخفیف یابد. حل و فصل مسائل خوزستان طبق دستور دیروز مقام معظم رهبری باید ادامه پیدا کند.

بسیار خوشحالیم که در هفته های اخر دولت خداوند به ما توفیق هشتاد و چهارمین افتتاح را داد، ۲۳۸۲ میلیارد تومان مجموعا امروز برای افتتاح ها هزینه شد، دو سد کوچک، یک سد بزرگ و.. افتتاح شد.

 امیدوارم بتوانیم در روزهای پایانی اقدامات قابل تکمیل را تکمیل کنیم ، بقیه را هم به دولت آینده خواهیم سپرد.

۱۶ هزار مگاوات برق در دست افتتاح داریم که در سال جاری و سال آینده افتتاح می شود.

خوشحالیم که در ویدیو کنفرانس با وزیر نیرو و معاون اول ارتباط گرفتیم، مشکلی که برای خوزستان پیش امد عمدتا به دلیل کم آبی و بی آبی بود، مشکلات به این دلیل است که آب سد هارا نمی توانیم به اندازه کافی رهاسازی کنیم. معمولا سدهای ما کمترین حجم ذخایرشان به شهریور ماه مربوط است

ده میلیارد متر مکعب آب پشت سدهای خوزستان است که مردم را دچار مشکل می کند، وقتی گرما اضافه شود، اقدامات خوبی برای مردم خوزستان شده و الان هم معاون اول و وزرا در منطقه هستند تا مشکلات را حل کنند.

پرداختی هایی که فقط در سال ۹۹ برای آب رسانی به نقاط مختلف خوزستان انجام شده لیست بزرگی است، مردم ما مطلع هستند که در هشت سال گذشته ۲۹۵ هزار هکتار برای کانال کشی و زه کشی خوزستان انجام گرفته است.

برای چندین افتتاح شخصا به خوزستان رفتم، بخش های زیادی در مسئله آب و سدها تکمیل شد اما مشکلات هنوز وجود دارند.

ماه ها وزارت نیرو برای حل مشکلات برق خوزستان در سال ۹۶ درگیر بود، برای حل گرد و غبار استان هم نهال کاری شد. کارهای زیادی برای این استان انجام شده اما کارهای زیادی هم باقی مانده در مجموع کارنامه دولت در مورد خوزستان روشن است.

اعتراض حق روشن مردم است و اگر چند ده نفر را کنار بگذاریم بقیه مردم اعتراض به حق داشتند مسئولین هم برای رفع مشکلات آنها تمام تلاش خود را می کنند.

از وزارت نیرو تشکر می کنم که در دولت کارنامه روشنی دارد، ۱۷ هزار مگاوات پروژه برق وجود داشت که با تحریم ها دچار مشکل شد و با جنگ اقتصادی آنچه میخواستیم انجام نشد، در عین حال ۲۰ هزار مگا‌وات به ظرفیت ما اضافه شده است.

توسعه صنعت ما نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته است، توسعه صنعت به طور طبیعی افزایش مصرف برق را به همراه دارد و مردم از این موضوع دچار مشکل شدند.

انشاالله در هفته های گرم آینده از این موضوع عبور می کنیم. ۱۳۲ هزار میلیارد تومان در طول این دوسال سرمایه گذاری توسط وزارت نیرو انجام گرفته است.

تلاش بسیار زیادی برای آب و برق روستایی، ساختن سد، فاضلاب و لوله کشی در طول این مدت انجام شد، آب هایی که شیرین سازی شد و به شرق کشور فرستاده شد از جمله این کارها است و ما با یک افتتاح توانستیم آب خلیج فارس را به کرمان، یزد و .. برسانیم.