شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع

کم کاری و ترک فعل مدیران در مدیریت منابع آب بررسی شود


کم کاری و ترک فعل مدیران در مدیریت منابع آب بررسی شود

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: کم کاری و ترک فعل مدیران در مدیریت منابع آب بررسی شود.

محمد امین جعفری، عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به وضعیت کم آبی در خوزستان و سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هرچند علت وقوع حادثه متفاوت است و در سیستان کمبود منابع آبی و سیستم توزیع مطرح تر از خوزستان است اما کوتاه بینی و ترک فعل برخی مدیران باعث ایجاد وضعیت فعلی شده است.

وی افزود: مداخلات غیرکارشناسی در طبیعت و انتقال آب سرچشمه های کارون به عنوان پرآب ترین رودخانه استان خوزستان که روزی کشتی های بزرگ در آن حرکت می کردند از عمده علت های رخداد کنونی است که مع الاسف دستاوزیر پوشش اهمال مدیران استانی شده است.

این فعال دانشجویی گفت: کم بارشی در سال زراعی اخیر می طلبید که مسئولان اقدامی فراتر از اطلاعیه ممنوعیت کشت انجام دهند و با تعامل با کشاورزان از ایجاد چنین وضعیتی جلوگیری می کردند. متاسفانه مدیریت ضعیف منابع آبی باعث قطع آب بسیاری از روستاها شده است.

جعفری با اشاره به اینکه عدم  برگزاری مذاکرات شایسته و عزت مندانه با کشور دوست و همسایه افغانستان برای استیفای حق آبه چندهزار ساله مردم سیستان گفت: ایجاد سد های متعدد بر سرچشمه های هامون در این کشور نشان از بی توجهی مسئولان سیاست خارجه است و البته بر محرومیت و عدم وجود شبکه تولید و توزیع مناسب در این استان مهم و استراتژیک که باز هم نشان از کم توجهی مدیریتی است نباید چشم پوشید.

انتهای پیام/