شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#معاون وزیر

بررسی تحولات منطقه‌ای و روند همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه


بررسی تحولات منطقه‌ای و روند همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر دفاع روسیه با یکدیگر دیدار کرده و حضور ناوگروه ایران در رژه ناوگان دریایی روسیه در سن‌پترزبورگ، چشم انداز همکاری‌های دفاعی-نظامی دو‌ کشور و برخی تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "کاظم جلالی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه روز گذشته (جمعه) با "الکساندر فومین" معاون وزیر دفاع روسیه در محل وزارت دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات حضور ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در مراسم رژه ناوگان دریایی روسیه در سن‌‌پترزبورگ، چشم انداز همکاری‌های دفاعی و نظامی دو‌ کشور و همچنین تحولات منطقه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار دو طرف بر لزوم رایزنی های مستمر و تداوم دیدارهای مقامات بلندپایه نظامی دو کشور تاکید کردند.

در همین راستا، سفارت ایران در مسکو نیز اعلام کرد که دو کشتی نیروی دریایی جمهوری اسلامی، از جمله ناوشکن "سهند" و کشتی نظامی "مکران" در مراسم اصلی رژه نظامی-دریایی در بندر سن‌پترزبورگ شرکت خواهند داشت.

مراسم رژه اصلی نظامی-دریایی روز یکشنبه (25 جولای/سوم مرداد ماه) در سن‌پترزبورگ به مناسبت روز ناوگان دریایی روسیه و با حضور "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری این کشور برگزار خواهد شد.

طبق اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در این رژه بیش از 50 کشتی نظامی، زیردریایی و انواع قایق‌های نظامی، حدود 50 هواپیما و بالگرد نیروهای هوایی ناوگان دریایی و بیش از 4 هزار نیروی نظامی شرکت دارند.

کشتی‌های نظامی کشورهای ایران، هند و پاکستان نیز در این رژه دریایی مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/