به گزارش برنا؛ شاید بار ها شنیده باشید که نیروی انتظامی با خریداران و فروشندگان قرص های غیر مجاز برخورد کرده است و در این حین سوالی در ذهنتان مطرح شود که چرا به برخی از دارو ها و قرض ها برچسب غیر مجاز بودند می زنند؟ در پاسخ به این پرسش ها می توان گفت قرص های غیر مجاز اغلب داروهایی هستند که یا به صورت غیر قانونی به کشور آمده و یا در کشور در مراکز زیر زمینی و بدون داشتن مجوز بهداشتی ساخته شده است و سر از بازار درآورده و به دست مشتریان آن می رسد. دایره ی این دارو ها می تواند از قرص های سقط جنین شروع شود و حتی قرص های پرورش اندام و لاغری را دربر گیرد. خیلی از مصرف کنندگان چنین دارو ها و قرص هایی با مصرف آن ها دچار مشکلات جدی ای می شوند که در بسیاری از مواقع حتی قابل حل نیست.

سرهنگ نادر مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار برنا درباره کشف قرص های غیر مجاز در واحد های صنفی از جمله قرص های سقط جنین گفت: معمولا در بین واحد های صنفی با هر گونه موضوع غیر مجازی که وجود داشته باشد برخورد می کنیم.

او افزود: گزارشات مردمی و مرکز بهداشت در چندین موارد به ما رسیده است که با همکاری و پشتیبانی کننده ی دانشگاه علوم پزشکی چنین واحد های را پلمب کردیم.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ ادامه داد: با واحد هایی که کارشناسی شده است و عنوان شده فعالیت غیر مجاز دارند برخورد شده است.

سرهنگ مرادی تصریح کرد:  بنا بر گزارشات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بنا به اعلام کارشناسان با موارد متخلف با دستور قضائی ای که داشتیم برخورد کردیم.

او بیان کرد: در برخی از موارد 14 هزار قرص و حتی 20 هزار ، 25 هزار قرص کشف شده است.

انتهای پیام/۳