شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#قطر#تشکیل دولت

تاخیر در تشکیل دولت لبنان، قطر را مشوش کرد/کابینه را در اسراع وقت تشکیل دهید!

وزیر امور خارجه قطر خواستار تشکیل دولت لبنان در اسرع وقت برای انجام اصلاحات گسترده مورد نیاز تا زمان انتخابات شد.

تاخیر در تشکیل دولت لبنان، قطر را مشوش کرد/کابینه را در اسراع وقت تشکیل دهید!

به گزارش منیبان؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خلیج الجدید،  «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر امروز (جمعه) پس از دیدار با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود در واشنگتن افزود: مردم لبنان در دوره‌ای که دولت تشکیل نشده است، رنج زیادی دیده‌اند و ما تلاش می‌کنیم تا آنجا که ممکن است همه طرف‌ها منافع لبنان را بیش از هر منافع دیگری در ارجحیت قرار دهند. 

وی ابراز عقیده کرد که پس از استعفای «سعد حریری» از تشکیل کابینه، امیدها [ برای تشکیل دولت لبنان ] ضعیف شده است. 

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه قطر و همتای آمریکایی خود در  این نشست درباره کمک به نیروهای مسلح لبنان و همچنین تلاش برای تکمیل روند سیاسی جهت تشکیل حداقل دولت موقت در این کشور که نقش خود را در همکاری با صندوق بین‌المللی پول و برنامه اصلاحات در آن بازی کند، گفت و گو کردند.  

بحران لبنان با بن بست سیاسی بین گروه‌های سیاسی رقیب در این کشور که نتوانستند درباره تشکیل دولت جدید به توافق برسند، تشدید شد. 

سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل دولت لبنان بعد از هفت ماه، ۲۴ تیر امسال  از این مسئولیت کناره گیری کرد.  

وی وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته با تصویب پارلمان لبنان و تایید « میشل عون » رئیس جمهوری این کشور برای چهارمین بار بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری‌هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، به رغم آنکه لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، مانع از تشکیل دولت توسط او شد.