شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#وزیر خارجه#منطقه‌ای

تأکید وزیر خارجه عراق بر ضرورت احترام به حاکمیت ملی این کشور


تأکید وزیر خارجه عراق بر ضرورت احترام به حاکمیت ملی این کشور

وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای آمریکایی خود در واشنگتن، بر عدم مشارکت عراق در درگیری‌های منطقه‌ای و ضرورت احترام به حاکمیت ملی این کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق امروز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه عراق که هم‌اکنون در آمریکا به سر می‌برد، درباره حضور خود در این کشور گفت که «این دور از سفر در راستای تکمیل سفرهای قبلی بوده و یک چشم انداز واضحی بر روابط مشارکت بین عراق و ایالات متحده آمریکاست.»

فؤاد حسین در چهارمین دور از گفت‌وگوهای راهبردی بین کشور با آمریکا گفت که از نمایندگان جلسات در بخش‌های مختلف می‌خواهد تلاش‌های بیشتری برای رسیدن به نتایج ثمر بخش داشته باشند؛ نتایجی که به گفته وی به تحقق اهداف مشترک دو کشور نائل شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر خارجه این کشور گفت که دولت عراق تلاش‌هایی را که دولت آمریکا برای آموزش و آماده سازی نیروهای امنیتی عراق و تجهیز این نیروها و ارائه مشورت به این نیروها در زمینه اطلاعاتی تا رسیدن به مرحله آمادگی مطلوب در اتکا به توانمندی‌های ذاتی داشته، می‌ستاید.

او ادامه داد: «نیروهای امنیتی ما همچنان به برنامه‌هایی که آمریکا در ارتباط با آموزش، تسلیح و تجهیز آن‌ها ارائه می‌دهد، نیاز دارند».

وزیر خارجه عراق همچنین از کشورهایی که بنا به درخواست این کشور به ویژه آمریکا در تقویت اقدامات نظارتی بر انتخابات پیشرو و تضمین شفافیت و سلامت این انتخابات قدردانی کرد و گفت که در سفر اخیر به آمریکا چند یادداشت‌های تفاهمی در بخش‌های تعدد منعقد شده است که در راستای تلاش‌های دو طرف برای تحقق منافع مشترک است.

فؤاد حسین ادامه داد: «یادداشت‌های تفاهم بر پیش برد برنامه تقویت استقلال عراق و تحقق مشارکت منطقه‌ای و بین المللی به صورت متوازن تأکید دارد که آخرین آن‌ها ابتکار عمل نشست سه‌جانبه سران (عراق، اردن و مصر) بود و تلاش‌ها برای وصل کردن عراق به سیستم انرژی منطقه‌ای از طریق کشوریهای خلیج [فارس] هم در این راستاست».

وزیر خارجه عراق گفت که «ما بر  احترام کامل به حاکمیت عراق به گونه‌ای که ثبات داخلی این کشور را تضمین کند و مانع از واردن کردن عراق به درگیری‌های منطقه‌ای شود، تأکید داریم».

فؤاد حسین همچنین گفت که عراق برای مقابله با داعش به آمریکا و ائتلاف بین المللی و همکاری با آن در زمینه تبادل اطلاعات نیاز دارد.

انتهای پیام/.