به گزارش روسیا الیوم، الشیخ گفت:  از طرف تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس آن ابومازن (محمود عباس)، برای آنچه اتفاق افتاد عذرخواهی می‌کنم. ما آن را یک فاجعه می‌دانیم.

وی  تأکید کرد: آنچه اتفاق افتاده است، هرگز نمی‌تواند حتی در زمان هرج و مرج پذیرفته شود؛ اما این ممکن است در هر کشوری در جهان رخ دهد. اشتباهی از این دست می‌تواند در آمریکا، فرانسه و هر کشور دیگر در جهان رخ دهد.

وزیر فلسطینی تصریح کرد: هیچ راهی برای مقابله با آنچه اتفاق افتاده و تلاش برای اصلاح این اشتباه وجود ندارد. ما فقط می‌توانیم از آنچه اتفاق افتاده درس بگیریم و مراحل صحیح قانونی را دنبال کنیم.

الشیخ گفت: دوباره تکرار می‌کنم، متأسفانه چنین اتفاقی ممکن است در هر کشوری و در اکثر کشورهای دموکراتیک در جهان رخ دهد. اما مطمئناً یک حادثه غم انگیز و ناگوار است. ما به خاطر آنچه اتفاق افتاده عذرخواهی می‌کنیم و امیدواریم که از آن درس بگیریم.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان پنجم تیر ماه جاری در لباس غیرنظامی، به تظاهرات شهروندان رام الله در محکومیت جنایت ترور فعال فلسطینی حمله کردند.

نزار بنات فعال و منتقد فلسطینی اهل شهر الخلیل در کرانه باختری در بیست و چهارم ژوئن گذشته (سوم تیر ماه) به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بازداشت شد.

طبق گفته خانواده این فعال فلسطینی، ۲۵ مأمور امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در ساعت ۳:۳۰ بامداد به خانه او حمله کرده و با شلیک گلوله و پرتاب بمب صوتی و با زور در خانه را شکسته و وارد شدند و در حالی که اهالی خانه خواب بودند، شروع به ضرب و شتم شدید «نزار بنات» کردند.

به گفته خانواده وی، مأموران در حین بازداشت هیچ یک از پروتکل‌های قانونی را رعایت نکرده و هیچ حکم جلبی نیز به اعضای خانواده و شخص نزار بنات نشان داده نشد. ساعاتی پس از بازداشت استانداری الخلیل خبر فوت وی را به خانواده‌اش داد و ساعاتی بعد در بیانیه‌ای مدعی شد که مأموران در حین بازداشت حکم جلب به همراه داشتند و نزار بنات به علت سکته قلبی و پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

پس از کشته شدن این فعال فلسطینی، تظاهرات گسترده‌ای در کرانه باختری رخ داد و فلسطینی‌ها خواستار استعفای «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان و دولت رام‌الله به نخست‌وزیری اشتیه شدند.

«محمد الشلالدة» وزیر دادگستری فلسطین و رئیس کمیته تحقیق درباره مرگ «نزار بنات» فعال و منتقد فلسطینی گفته است که بر اساس گزارش پزشکی قانونی، نزار بنات از چند ناحیه در بدنش مورد تعرض و خشونت فیزیکی قرار گرفته بود.

نزار بنات منتقد سرسخت تشکیلات خودگردان بود و چندی پیش از اتحادیه اروپا خواسته بود تا کمک مالی به تشکیلات خودگردان را به دلیل به تعویق انداختن انتخابات، قطع کند. به عقیده نزار بنات، «تشکیلات خودگردان برای منافع خود همه چیز از جمله خیزش مردمی و فدائیان فلسطین را می‌فروشد».

تشکیلات خودگردان پس از گذشت یک ماه، بابت قتل فعال فلسطینی عذرخواهی کرد