شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاکستان#نرم افزار

نرم افزار اسرائیلی پاکستان را نگران کرد+جزییات

دولت پاکستان نسبت به گزارش‌های اخیر رسانه‌های بین المللی در مورد استفاده برخی از کشورها از جاسوس‌افزار اسرائیلی موسوم به «پگاسوس» برای هک کردن تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصیت‌های مهم از جمله نخست وزیر پاکستان به شدت ابراز نگرانی کرد.

نرم افزار اسرائیلی پاکستان را نگران کرد+جزییات

به گزارش منیبان، وزارت امور خارجه پاکستان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای آنچه را که تلاش رقیب سنتی خود هند برای استفاده از بدافزار جاسوسی پگاسوس ساخت شرکت فن آوری صهیونیستی جهت هک کردن تلفن همراه عمران خان نخست وزیر پاکستان خواند، به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان استفاده از ابزارهای جاسوسی تحت حمایت دولتی را موجب نقض آشکار هنجارهای جهانی، رفتار غیرمسئول دولت‌ها دانسته و از نزدیک افشاگری‌های اخیر بین المللی را رصد می‌کند.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود که با توجه به سنگین بودن این گزارش‌ها، ما از نهادهای مربوطه در سازمان ملل می‌خواهیم که موضوع را به طور کامل بررسی، واقعیت‌ها را افشا و عاملان اصلی را مورد بازخواست قرار دهند.

جنجال نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس از هفته جاری و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ این نرم‌افزار جاسوسی به گوشی‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی در جهان آغاز شد.

تحقیقات جامع بیش از ۱۷ سازمان خبری نشان داد که از نرم‌افزار جاسوسی موسوم به "پگاسوس" ساخت شرکت فناوری صهیونیستی "ان اس او" برای جاسوسی از گوشی‌های همراه صدها خبرنگار، فعال سیاسی و اجتماعی و همچنین سیاستمداران در سراسر جهان استفاده شده است.

طبق گزارش "سی ان بی‌سی" یکی از شخصیت‌های مهم که گوشی او توسط این نرم‌افزار جاسوسی هک شده است، نامزد جمال خاشقچی است که توسط عاملان حکومت سعودی در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید.

کشورهایی که بیشترین استفاده را از این نرم‌افزار انجام داده‌اند شامل آذربایجان، بحرین، مجارستان، هند، قزاقستان، مکزیک، مراکش، رواندا، عربستان سعودی و امارات می‌شوند.