شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#جدید#عراق

امروز اعلام شد؛

هشدار نماینده عراقی درباره تحرکات داعش/ احتمال انجام حملات جدید

هشدار نماینده عراقی درباره تحرکات داعش/ احتمال انجام حملات جدید

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در سخنانی نسبت به حملات جدید تروریست های تکفیری داعش در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «عباس سروط» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نسبت به تحرکات تروریست‌های تکفیری داعش و تصمیم آنها برای انجام حملات جدید در این کشور هشدار داد.

بر اساس این گزارش، نماینده پارلمان عراق در این زمینه اظهار داشت: اطلاعاتی را به دست آورده ایم که نشان می‌دهند تروریست‌های تکفیری داعش قصد دارند حملات جدیدی را در نقاطی از عراق انجام دهند.

عباس سروط در ادامه سخنان خود افزد: جنگ با گروه تروریستی داعش در سطح اطلاعاتی همچنان ادامه دارد زیرا مطلع شدیم که داعشی ها در آینده قصد دارند اقدامات خرابکارانه تازه ای را انجام دهند.

جنگ با گروه تروریستی داعش در سطح اطلاعاتی همچنان ادامه دارد زیرا مطلع شدیم که داعشی ها در آینده قصد دارند اقدامات خرابکارانه تازه ای را انجام دهند تروریست‌های تکفیری داعش در آخرین اقدام جنایتکارانه خود در عراق بازار «الوحیلات» واقع در شهرک صدر را هدف قرار دادند که به دنبال آن حداقل ۳۵ نفر شهید و ۵۷ تَن دیگر زخمی شدند. در همین ارتباط، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق بیانیه‌ای درباره انفجار در سوق الوحیلات شهرک صدر بغداد صادر کرد.

این واحد در بیانیه خود اعلام کرد: اقدامی تروریستی با انفجار بمبی دست ساز در بازار الوحیلات در شهرک صدر در شرق بغداد صورت گرفت. انفجار منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان شد.

در پی این انفجار «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دستور بازداشت فرمانده پلیس مسئول حوزه استحفاظی مذکور و انجام تحقیقات در رابطه با این حمله را صادر کرد. این حادثه واکنش شخصیت‌های مختلف عراقی را به دنبال داشت.

نعیم العبودی، نماینده پارلمان عراق با انتشار مطلبی در توئیتر در رابطه با انفجار تروریستی شهرک صدر، نسبت به تلاش برای فتنه انگیزی بین شیعیان هشدار داد. از سوی دیگر، علی فاهم نویسنده، روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای عراقی در سخنانی گفت: بزرگ‌ترین هدیه‌ای که کاظمی به گروه‌های تروریستی داد این بود که ابو علی البصری را از فرماندهی نیروهای ویژه برکنار کرد. او این کار را به درخواست سرویس‌های اطلاعاتی اماراتی و سعودی انجام داد.

مازن الزیدی نویسنده، روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای عراقی تصریح کرد: انفجار کاظمیه با بهانه منفجر شدن کپسول گاز توجیه شد؛ برای انفجارهای انتحاری شهرک صدر چه توجیهی وجود دارد؟ وی افزود: با انفجار میدان الطیران ابو علی البصری از فرماندهی نیروهای ویژه برکنار و این واحد منحل شد. این درحالی است که ابو رغیف با وجود تمام شکست‌ها و ناکامی‌های امنیتی ترفیع درجه می‌گیرد.

شیخ خالد ملأ، رئیس جماعت علمای عراق با انتشار توییتی در واکنش به انفجار تروریستی شهرک صدر تصریح کرده است که تروریسم از اختلافات سیاسی و بی ثباتی موجود بهره برداری می‌کند.

عزت الشابندر، سیاستمدار سرشناس عراقی هم گفت: با هدف به تأخیر انداختن انتخابات و سپس لغو آن است که شاهد انفجارها، آتش سوزی‌ها و ترورها هستیم و هدف آن کشاندن عراق به سمت منافع متناقض است که زمینه‌ای برای جنگ داخلی است. دولت عراق و مسئولان دینی و سیاسی باید قبل از فاجعه مسئولیت خود را پذیرا باشند.