شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#قبال

موضع آمریکا در قبال گفت‎‌وگوهای جدید/ مشتاقانه استقبال خواهیم کرد!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه کاخ سفید مشتاقانه منتظر استقبال از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق است، بغداد را شریک واشنگتن و گفتگوها با این کشور را راهبردی دانست.

موضع آمریکا در قبال گفت‎‌وگوهای جدید/ مشتاقانه استقبال خواهیم کرد!

به گزارش منیبان؛ ند پرایس به خبرنگاران گفت وقتی صحبت از حضور نظامی آمریکا  در عراق می شود، با عنوان تلاش مشترک و جمعی ما برای اطمینان از شکست پایدار داعش است.

وی اضافه کرد ما به دعوت دولت عراق در این کشور هستیم ، دقیقاً برای اینکه نیروهای امنیتی عراق بتوانند جنگ علیه داعش را رهبری کنند.

این مقام آمریکایی تصریح کرد تلاش های مشترک ما برای اطمینان از شکست پایدار داعش در دستور کار قرار خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت روز جمعه یک گفتگوی راهبردی  وجود دارد که وزیر امور خارجه در آن شرکت خواهد کرد.

وی اضافه کرد عراق  شریک ما است. ما با هم به عنوان یک شریک در برابر این چالش مشترک با آنها کار می کنیم.

هیات مذاکره کننده عراقی به ریاست فواد حسین وزیر خارجه عراق با هدف آماده سازی زمینه گفتگوهای راهبردی در واشنگتن به سر می برد.

"احمد الصحاف"  سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که روز دوشنبه ۲۳ جولای ۲۰۲۱ ( اول مرداد ۱۴۰۰) شروع دور چهارم گفتگوهای راهبردی بین آمریکا و عراق درباره نحوه خروج نیروهای واشنگتن از این کشور خواهد بود.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ۲۶ جولای (۴ مرداد۱۴۰۰) میهمان جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید برای آغاز این مذاکرات است.

نشریه "وال استریت ژورنال" گزارش داد مقام های ارشد آمریکایی و عراقی قصد دارند بیانیه ای صادر کنند که در آن از نیروهای نظامی آمریکا خواسته می شود تا پایان سال میلادی جاری خاک عراق را ترک کنند.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق به وال استریت ژورنال گفته است: ما به جنگجویان اضافی (نیروهای آمریکایی) نیاز نداریم زیرا دارای نیروی کافی هستیم.

نشریه پولیتیکو نیز گزارش داد مقامات آمریکایی و عراقی در حال نهایی کردن طرحی برای تغییر ماموریت نظامیان آمریکایی در عراق به مستشاری هستند و قصد دارند این تغییر ر پس از دیدار الکاظمی  با بایدن اعلام کنند.

بر اساس اعلام این رسانه آمریکایی، این طرح شامل خروج نظامیان آمریکا نیست و نظامیانی که در خاک عراق باقی می‌مانند وظیفه پشتیبانی اطلاعاتی، لجستیک و شناسایی از نیروهای عراقی در مبارزه با داعش را به عهده خواهند داشت.

 

زمان دور هفتم مذاکرات وین اعلام نشده است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین گفت زمان دور هفتم مذاکرات اعلام نشده است.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه آماده دور هفتم مذاکرات وین هستیم، تصریح کرد که می دانیم ایران در دوره انتقالی است. آنها به وضوح در سیستم خود تصمیماتی دارند که باید اتخاذ کنند.

وی با تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران افزود دیپلماسی موثرترین ابزار برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایرانی در مذاکرات برجام حدود یک هفته پیش در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ما در دوران انتقالی به سر می بریم و یک انتقال دموکراتیک قدرت در تهران در حال انجام است. روشن است که گفتگوهای وین باید منتظر دولت جدید در ایران بماند. این اقتضای هر دموکراسی است.