شهر خبر

وندی شرمن: آمریکا به دنبال راهی قابل پیش بینی با کره شمالی است


وندی شرمن: آمریکا به دنبال راهی قابل پیش بینی با کره شمالی است

معاون وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده است که ایالات متحده به دنبال یک مسیر قابل اعتماد، قابل پیش بینی و سازنده برای تضمین پیشرفت در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با کره شمالی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در اظهاراتی گفت: واشنگتن به دنبال یک راه قابل اعتماد، قابل پیش بینی و سازنده برای اطمینان یافتن از پیشرفت در مذاکرات خلع سلاح هسته ای با پیونگ یانگ است.

 

بر اساس این گزارش اظهارات شرمن پس از دیدار با چوی جونگ کان معاون وزیر خارجه کره جنوبی بیان شده است.

دو طرف درباره راهکارهای از سرگیری مذاکرات، بحث و تبادل نظر کرده اند، آن هم پس از آنکه کره شمالی پیشنهادات دولت بایدن برای مذاکره را رد کرده است.

شرمن گفت: ما به دنبال یک راه قابل اعتماد، قابل پیش بینی و سازنده با کره شمالی هستیم. ما مردم کره شمالی را درک می کنیم که واقعا در شرایط سخت و دشواری قرار دارند آن هم در بحبوحه بحران شیوع ویروس کرونا و چالش های مربوط به امنیت غذایی.

شرمن افزود: ایالات متحده پیشنهاد مذاکره با کره شمالی را مطرح کرده است. علی رغم روابط پیچیده با چین، من قصد دارم در سفر روز یکشنبه به پکن، درباره مساله کره شمالی با مقام های چینی مذاکره کنم. فکر کردن درباره از سرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره، قطعا یک زمینه مهم همکاری با دولت چین به شمار می رود.

انتهای پیام/