شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تلفن همراه#رئیس جمهور#فرانسه

رئیس جمهور فرانسه دستگاه تلفن همراه خود را تغییر داد


رئیس جمهور فرانسه دستگاه تلفن همراه خود را تغییر داد

در پی رسوایی مربوط به بدافزار جاسوسی پگاسوس، رئیس جمهور فرانسه مجبور شده است تا دستگاه تلفن همراه و شماره خود را تغییر دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به نظر می رسد امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه یکی از اهداف بالقوه بدافزار جاسوسی پگاسوس بوده است، وی تصمیم گرفته است تا دستگاه تلفن همراه و شماره اش را تغییر دهد.

بر اساس این گزارش ماکرون پس از آن مجبور به تغییر دستگاه تلفن همراه و شماره اش شده است که برخی رسانه های خبری فاش کردند ممکن است او یکی از اهداف این بدافزار جاسوسی باشد که توسط شرکت اسرائیلی ان اس او تولید و ساخته شده است.

گابریل آتال سخنگوی دولت فرانسه گفت: ماکرون روز پنجشنبه با اعضای شورای امنیت ملی فرانسه درباره بدافزار جاسوسی پگاسوس و موضوع امنیت سایبری دیدار کرده است.

برخی گزارش ها نشان می دهد رئیس جمهور عراق، نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر مصر، رئیس شورای اروپایی و تعداد زیادی از شخصیت های سیاسی و خبرنگاران و روزنامه نگاران نیز هدف احتمالی این بدافزار جاسوسی بوده اند.

روزنامه فرانسوی لوموند پیش از این فاش کرده است که گوشی های تلفن همراه امانوئل ماکرون رئیس جمهور و 15 نفر از مقام های دولتی این کشور از اهداف بالقوه حمله بدافزار جاسوسی تولید شده توسط رژیم صهیونیستی بوده است.

دفتر دادستان پاریس اعلام کرده است که در حال تحقیق درباره استفاده گسترده از بدافزار جاسوسی پگاسوس برای هدف قراردادن روزنامه نگاران و خبرنگاران، فعالان حقوق بشر و سیاستمداران در چندین کشور جهان است.

لوموند افزود: سرویس امنیتی مراکش که از بدافزار جاسوسی پگاسوس استفاده می کرده است، شماره تلفن های همراه ماکرون و اعضای دولت فرانسه را برای جاسوسی احتمالی زیر نظر گرفته بوده است.

لوران ریشار مدیر سازمان غیرانتفاعی Forbidden Stories گفته است که تایید نهایی جاسوسی از تلفن همراه ماکرون نیازمند بررسی دقیق و فنی گوشی او است.

انتهای پیام/