شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بایدن

ریاست چمهوری بایدن در مرحله حساس خود قرار گرفت!

شش ماه پس از ریاست جمهوری جو بایدن ، مهار ویروس کرونا همچنان مهمترین مشکل او و دولتش بوده و افزایش تعداد مبتلایان در روزهای اخیر به دلیل گونه دلتای کرونا، رئیس جمهوری آمریکا را به برنامه ای تلویزیونی کشاند تا از روند کند واکسیناسیون در کشورش ابراز ناامیدی و نگرانی کند.

ریاست چمهوری بایدن در مرحله حساس خود قرار گرفت!

به گزارش منیبان؛ رئیس جمهوری آمریکا در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاهها در کشورش هشدار داد که اوضاع در مدارس ممکن است سخت شود زیرا والدین باید به اعتماد متقابل کسی که برای کسانی که واکسینه شده اند یا واکسینه نشده اند اعتماد کنند. دانش آموزان زیر ۱۲ سال احتمالاً هنگام باز شدن مدارس در پاییز باید ماسک بزنند ، زیرا آنها هنوز واجد شرایط دریافت واکسن نیستند.

بایدن که در برنامه ای تلویزیونی در سی ان ان برای اقناع مردم کشورش به تزریق واکسن کووید ۱۹ حضور یافته بود، ابراز خوشبینی کرد که کودکان زیر ۱۲ سال در ماههای آینده برای واکسیناسیون تأیید می شوند اما در عین حال ابراز ناراحتی کرد که بسیاری از آمریکایی های واجد شرایط هنوز تمایلی به واکسینه شدن ندارند.

 بایدن در پاسخ به این سال که کودکان زیر ۱۲ سال چه زمانی می توانند واکسینه شوند؟ گفت که به اعتقاد من به زودی. دانشمندان اکنون آزمایش ها  را انجام می دهند و تصمیم گیری می کنند.

وی درعین حال گفت آنها به من قول هیچ تاریخ مشخصی را برای تزریق واکسن کودکان زیر ۱۲ سال نمی دهند اما انتظار من از صحبتی که با گروهی از دانشمندان  و سایر افراد در این زمینه  داشته ام این است که شاید در ابتدای سال تحصیلی در پایان ماه اوت، یا آغاز سپتامبر و اکتبر.

سازمان غذا و داروی آمریکا  در ماه مه  مجوز استفاده اضطراری از واکسن فایزر را برای بیماری کووید ۱۹  برای افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله را صادر کرد اما تاکنون هیچ واکسنی برای کودکان زیر ۱۲ سال در دسترس نیست.

هشدارهای صریح بایدن درباره واکسن نزدن به مردم آمریکا

بایدن به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شرایط کنونی پرداخت و گفت اکنون همه گیری  یک نگرانی برای کسانی است که واکسن دریافت نکرده اند.

وی خطاب به مردم آمریکا گفت اگر واکسن بزنید ، در بیمارستان بستری نخواهید شد. قرار نیست در بخش آی سی یو باشید و بمیرید.

بر اساس آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، فقط ۵۶.۲ درصد از آمریکایی ها حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند.

به گزارش رسانه های آمریکایی، دولت بایدن مجبور به مقابله با افزایش نگران کننده موارد کووید ۱۹ است که اکنون به همه ایالت های کشور گسترش یافته است. تقریباً تمام بستری ها و مرگ های جدید در میان افراد واکسینه نشده توسط نوع بسیار مسری دلتا است که برخی از مناطق را مجبور به اعمال دوباره دستورات ماسک کرده است.

عقب نشینی بایدن از اتهام به فیسبوک؛ درباره اطلاعات غلط کاری انجام دهد

رئیس جمهوری آمریکا همچنان به ارائه غلط درباره واکسن کرونا انتقاد کرد و گفت افزایش آن چنان نگران کننده است که حتی منتقدان وی نیز علیه اطلاعات غلط واکسن فشار می آورند.

اظهارات بایدن در حالی بود که تد کروز سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس گفته است نباید هیچگونه اجباری برای تزریق واکسن و ماسک زدن در آمریکا باشد و دولت فدرال باید به آزادی‌های فردی احترام بگذارد.

بایدن زنگ خطر را درباره تئوری های توطئه در آمریکا و تفرقه افکنی میان ملت به صدا درآورد و هشدار داد  بقیه مردم جهان در مورد ما متحیر هستند.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: درمورد آنچه اتفاق می افتد به نوه ها یا فرزندان خود چه می گویید؟ آیا در کل تاریخ چنین دوره ای را به خاطر می آورید ، خواه دموکرات باشید و خواه جمهوریخواه؟ این ما نیستیم.

اظهارات بایدن در حالی است که کاخ سفید در مورد شیوع ادعاهای گمراه کننده توسط سیستم عامل های رسانه های اجتماعی موضع گیری سختی کرده است، به ویژه که این اطلاعات مربوط به واکسن های ویروس کرونا هستند در حالی که موارد ابتلا در سراسر آمریکا در حال افزایش است.

بایدن از اتهامی که به فیسبوک زده بود، مبنی بر اینکه مردم را می کشد، عقب نشینی کرد اما تاکید کرد این سیستم عامل باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از رونق این توطئه ها انجام دهد.

رئیس جمهوری آمریکا گفت  امید من این است که فیس بوک به جای اینکه موضوع را شخصی تصور کند ، انگار که من می گویم فیس بوک مردم را واقعا می کشد، در مورد اطلاعات غلط پیرامون واکسن کاری انجام دهد. منظور من این بوده است.

بایدن در عین حال اظهار داشت ایمانش به مردم آمریکا را حفظ می کند تا در نهایت به مقصد مناسب برسند.

 

رئیس جمهوری آمریکا بی توجه به تورم و کمبود شغل

بایدن  در برنامه تلویزیونی سی ان ان، برنامه های بهبود اقتصادی خود را تبلیغ کرد اما تورم و کمبود شغل را نادیده گرفت و مدعی شد اقتصاد به طور چشمگیری در حال بهبودی است.

 او در پاسخ به سوالی در مورد افزایش قیمت ها  اذعان داشت تورم کوتاه مدت وجود خواهد داشت اما مدعی شد تورم بلند مدت در آمریکا بسیار بعید است از کنترل خارج شود.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین پیش بینی کرد به دلیل کمبود نیروی کار، رستوران ها و مشاغل برای مدتی در بند و گرفتار باشند.

او اذعان کرد مشاغل خاص  برای مدتی همچنان دچار کمبود نیروی کار باقی خواهند ماند ، و این بخشی از یک مجموعه عمده از مشکلات است که برای وی آشکار می شود  زیرا ریاست جمهوری شش ماهه او به یک مرحله حساس رسیده است.

به گزارش سی ان ان، بایدن در پاسخ به پرسش یک صاحب رستوران که چگونه دولت فدرال با کمبود نیروی کار، در میان صنایع انگیزه بازگشت به کار را ایجاد می کند ، گفت: فکر می کنم واقعاً این بستگی به خود مردم دارد که اکنون تصمیم بگیرند که فرصت انجام کارهای دیگر را دارند.

وی ادامه داد کمبود نیروی کار وجود دارد ، مردم به دنبال کسب درآمد بیشتر و  چانه زنی هستند. فکر می کنم تجارت شما و  جهانگردی واقعاً برای مدتی محدود خواهد بود.

این اظهارات بایدن در حالی است که به گزارش آسوشیتدپرس، سناتورهای جمهوریخواه بحث و بررسی درباره لایحه دو حزبی یک تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلاری زیرساخت آمریکا را که دولت بایدن ارایه کرده است، مسدود کردند.

وال استریت ژورنال نیز در این زمینه گزارش کرد در حالیکه جمهوریخواهان سنا از تلاش برای آغاز بحث در مورد توافق دو حزبی زیرساختی که در جریان  است ، جلوگیری کردند،  اما نمایندگان مجلس اعلام کردند که انتظار می رود توافق نهایی تا اوایل هفته آینده به دست آید.

اما بایدن با ابراز اطمینان از نتیجه این لایحه گفت که می خواهیم این کار را انجام دهیم.

 

نمی توانید بگویید در ششم ژانویه هیچ اتفاقی نیفتاده است

به گزارش سی ان ان، از بایدن سوال شد چگونه می تواند  اطمینان داشته باشد که جمهوری خواهان و دموکرات ها می توانند در هر کاری با هم متحد شوند ، در حالی که حتی نمی توانند در مورد کمیته تحقیق ششم ژانویه به توافق برسند؟

بایدن اظهار داشت که تلاش می کند کشور را حول لزوم حمایت از حقوق رأی گیری گرد هم آورد و نمی خواهد بحث فقط درمورد این باشد که آیا فیلی باستر داریم یا نه.

وی در عین حال گفت اگر دموکرات ها فیلی باستر را بردارند ، کل کنگره را به هرج و مرج خواهید انداخت و هیچ کاری انجام نمی شود.

 رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت شما نمی توانید به تلویزیون نگاه کنید و بگویید در روز ششم (ژانویه ۲۰۲۱) هیچ اتفاقی نیفتاده است و به افرادی که می گویند این یک راهپیمایی مسالمت آمیز بود، گوش دهید.

 فیلی باستر در نظام اجرایی قانونگذاری در آمریکا به تلاش سیستماتیک مخالفان اقلیت اطلاق می شود که با اتخاذ روش های متفاوتی مانع از این می شوند که مجلس وارد مرحله تصمیم گیری بر روی طرح اکثریت شود و در واقع با این روش امکان ورود مجلس به مرحله تصمیم گیری نهایی را مسدود می کنند.

فیلی باستر در گذشته زمانی به اجرا گذاشته می شد که یک سناتور تا سر حد امکان سخنرانی می کرد تا زمان پایان یک قانون به سر آید و فرصت قانونگذاری جدید از دست برود. اما از آنجا که سخنرانی های طولانی و حتی بیست و چهارساعته، دشوار بود، سنا به تدریج در قواعد فیلی باستر تغییراتی ایجاد کرد بطوریکه اکنون کافی است تعداد موافقان آغاز روند رای گیری به زیر عدد ۶۰ برسد تا برای زمان نامشخصی، بحث ها بر سر لوایح بحث برانگیز، ادامه پیدا کند که  این وضعیت، فرصتی طلایی را در اختیار حزب اقلیت در سنا قرار می دهد تا مانع قانونگذاری شود.

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا عضویت دو نماینده جمهوری خواه جیم جوردن و جیم بانکس در کمیته تحقیق درباره حمله به کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ علیه را رد کرد که موجب اعتراض رهبر اقلیت جمهوری خواهان در این مجلس شد.

بر اساس تصمیم کنگره آمریکا، قرار بود حزب جمهوریخواه  پنج عضو در این کمیته داشته باشد و تصمیم‌گیری درباره صلاحیت این افراد برعهده نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان است.

کووین مک‌کارتی رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان پنج نماینده از این حزب را برای عضویت در این کارگروه معرفی کرد اما پلوسی با عضویت جیم جوردن و جیم بانکس دو نامزد حزب جمهوریخواه در این کارگروه مخالفت کرده است.

رهبر اقلیت جمهوریخواه مجلس نمایندگان در واکنش به تصمیم پلوسی او را به سوء استفاده از قدرت متهم کرد و گفت تا زمانی که پلوسی مسیر خود را تغییر ندهد و هر پنج نامزد جمهوریخواه را در این کمیته نپذیرد، جمهوریخواهان در این  روند ساختگی مشارکت نخواهند داشت.

وی در عین حال گفت که جمهوری خواهان تحقیقات خود را در مورد واقعیت ها دنبال می کنند.