شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طب سنتی

علت خواب رفتگی دست‌ها هنگام شب چیست؟

خواب رفتگی در هر قسمت از بدن، یک احساس غیرطبیعی و همراه با سایر شکایات حسی نظیر سوزن سوزن شدن، گزگز و مورمورشدن است که برای تشخیص آن باید به پزشک طب سنتی مراجعه کرد.

علت خواب رفتگی دست‌ها هنگام شب چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، متخصص طب فیزیکی و الکترودیاگنوز گفت: خواب رفتن، گزگز و مورمور شدن دست و پا را همگی تجربه کرده‌ایم، اما گاهی اوقات افراد همین حس خواب رفتن را در مورد بازو دارند.

دکتر علیرضا مقتدری در خصوص بیماری هایی که باعث درد و خواب رفتگی بازو می شوند بیان کرد: دو بیماری که بیشتر درد و خواب رفتگی شبانه ایجاد می کنند شامل تحت فشار قرار گرفتن شبکه عصبی بازو در کنار گردن که سندروم توراکسیک اوتلت ( T.O.S) می نامند و دیگری تحت فشار بودن عصب مدیان در مچ دست است.

وی در ادامه گفت: به طور طبیعی اعصابی که از گردن خارج می شوند وارد فضای مثلثی شکلی که از عضلات کنار گردنی و دنده اول تشکیل شده اند می شوند و جهت رسیدن به بازو از یک خروجی کوچکی نیز بنام خروجی توراسیک رد می شوند.

این متخصص طب فیزیکی افزود: در صورتی که شبکه بازویی در این مثلث و یا در خروجی "توراسیک" تحت فشار قرار بگیرد، نوعی بیماری به نام "سندروم توراسیک اوت لت" ایجاد می کند و فرد درد و خواب رفتگی شبانه بازو و دست پیدا می کند.

وی اظهار کرد: علاوه بر درد و خواب رفتگی شبانه، دست و بازو ممکن است دچار بی حسی انگشتان دست خصوصا انگشت کوچک شوند، به صورتی که گرفتن کیف دستی روی شانه ها و بردن اجسام بالای سر توام با ناراحتی و خستگی باشد.

این متخصص طب سنتی به افراد توصیه کرد: جهت تشخیص بیماری حتما به کلینیک متخصصین طب فیزیکی مراجعه کنید تا با انجام نوار عصب و عضله این بیماری به دقت تشخیص داده شود. همچنین می توانید در این مراکز درمان غیر جراحی را شروع کنید.

وی در پایان گفت: درمان این بیماران اغلب بدون جراحی است ودر کلینیک طب فیزیکی با تجهیزات پیشرفته به اینگونه بیماران کمک قابل توجهی می شود. البته ورزش های کششی نیز بسیار کمک کننده است.