به گزارش برنا؛ مادر جوان 27 ساله ای به نام " ایساتو " در ده سالگی برای اولین بار توده بزرگی را بر روی صورتش تجربه کرد که متاسفانه پزشکان قادر به جراحی آن نبودند و به همین دلیل این امر باعث شد که او در طی چند سال دندان های زیادی را از دست بدهد و حدودا به میزان چیزی نزدیک به 17 سال نتواند بخندد.

این به گونه ای بود که با سمت راست صورت خود هیچ کاری نمی توانست بکند و این روزها بعد از گذشت 17 سال او مالک زندگی و همسر به همراه 4 کودک است که متاسفانه این تومور بزرگ به گلو، زبان و دهان او فشار زیادی می آورد و به گفته خودش همیشه به دلیل ظاهر نسبتا متفاوتش، توسط مردم مسخره می شد!

او ملزوم به نگهداری همیشگی از این تومور بزرگ به دلیل فقر و نداشتن پول کافی برای درمان آن نبود و در نهایت اخیرا توسط یک تیم خیر توانست هزینه کافی را برای درمان بدست آورد و یکی از سخنان او قبل از عمل این بود :" من وقتی راه میرفتم، صورتم را می پوشاندم چرا که آنها وقتی من را میدیدند، در گوش یکدگیر حرف میزدند. باعث گریه های من بودند."

خوشبختانه عملیات جراحی با موفقیت تمام شد و پرستار ایساتو به نام " بلیر " در وصف حال او این گونه گفت :" بعد از عمل، اینه را به دادم تا بتواند بعد از سال ها چهره خود را در آینه ببیند. به خودش با تامل نگاه می کرد. مثل این بود که می تواند یک آینده جدیدی را ببیند. او توانست بعد از مدت ها لبخند را بر روی صورتش مشاهده کند."

دکتر گری پارکر در مورد تومور ایساتو این گونه گفت:" تومورهایی همانند تومور ایساتو خوش خیم هستند، اما می توانند حد مرگ فرد را خفه کنند چرا که می توانند فشار زیادی را به زبان و گلو وارد سازند که این می تواند راه تنفس گلو را ببندد." جراحی ایساتو 27 ساله به مدت 5 ساعت طول کشید.