به گزارش پایگاه خبری نشان :

دکتر محمد افکار با هشدار به مردم مبنی برافزایش فوتی‌ها و بیماران کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷ نفر با علائم مشکوک به کرونا در بخش عفونی بیمارستان سجادیه بستری هستند که حال ۶ نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام به برگزاری جشن‌های عروسی قبل از شروع ماه محرم و آمدن مهمان از خارج از شهرستان هشدار داد و افزود: متأسفانه از ۱۲۹ آزمایش مهمانان یک جشن عروسی در روستایی از توابع شهرستان تاکنون شاهد یک فوتی و بیش از ۵۰ نفر تست مثبت کرونا ناشی از عادی انگاری هستیم که طی ابلاغ دانشکده تمام تجمعات این روستا طی دو هفته آینده تعطیل و مبتلایان باید قرنطینه شوند.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی و هشدار‌های متعدد مبنی بر عدم عادی انگاری که موجب افزایش مراجعین کرونایی، بیماران سرپایی و ابتلای خانوادگی شده است، تصریح کرد: این گمان که بعد از تزریق واکسن، نیازی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست، فرضیه نادرستی است و با توجه به‌سرعت انتشار گونه هندی ویروس کرونا در موج پنجم، شهرستان تربت‌جام در محاصره مناطق قرمز و نارنجی قرار دارد.

افکار بابیان اینکه هرگونه علائم سرماخوردگی را کرونا فرض کنید و از رفتن به اجتماعات و دورهمی‌ها پرهیز داشته باشید، تأکید کرد: بی‌اعتمادی به توصیه‌های کادر درمان و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مجالس عروسی و تجمعات غوغا کرده است و اکثر افراد مبتلابه کرونا از این‌گونه محافل هستند.

وی با اشاره به واکسیناسیون مردم و اینکه تا آلان تزریق واکسن هیچ‌گونه عارضه‌ای در تربت‌جام نداشته است، بیان کرد: از مجموع جمعیت ۳۰۰ هزار نفری تربت‌جام و صالح‌آباد فقط ۴درصد واکسینه شده‌اند و در چنین شرایطی بهترین واکسن در شرایط فعلی رعایت پروتکل‌هاست.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با اشاره به تردد مهاجرین به کشور یادآور شد: مهاجرین در هر شرایطی به کشور وارد می‌شوند که دارای مشکلات بهداشتی هستند، بی‌توجهی موجب بروز انتقال بیماری می‌شود