شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#خراسان#کرونا

خراسان رضوی/ مجلس عروسی در تربت جام ۱۰۰ نفر را به کرونا مبتلا کرد

خراسان رضوی/ مجلس عروسی در تربت جام ۱۰۰ نفر را به کرونا مبتلا کرد
از مجموع جمعیت ۳۰۰ هزار نفری شهرستان‌های تربت جام و صالح آباد فقط ۴ درصد واکسینه شدند و ۹۶ درصد مانده اند از این رو بهترین واکسن در شرایط فعلی رعایت دستور‌های بهداشتی است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با هشدار افزایش فوتی‌ها و بیماران کرونایی گفت: دریکی از روستا‌های این شهرستان با برگزاری جشن عروسی تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر به کرونا مبتلاشده اند و یک نفر آن‌ها نیز جان باخته است.

محمد افکار افزود: با توجه به اطلاع رسانی انجام شده متاسفانه شاهد عادی انگاری درجامعه هستیم و مراجعان کرونایی و بیماران سرپایی افزایش یافته است.

وی با اشاره به سرعت انتقال دلتا ویروس در جمع‌های خانوادگی گفت: افراد مبتلا به کرونا در مجالس و تجمعات، درگیر ویروس خطرناک می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام افزود: شهرستان تربت جام در محاصره مناطق قرمز و نارنجی قرار دارد و انتقال گونه هندی ویروس کرونا در موج پنجم شیوع این ویروس خطرناک‌تر شده است و سرایت بیشتری دارد.

دکترافکار با اشاره به تردد مهاجران در کشور یادآورشد: مهاجرانی که در هر شرایطی به کشور وارد می‌شوند دارای مشکلات بهداشتی هستند و بی توجهی موجب انتقال گسترده بیماری خواهد شد

وی با اشاره به واکسیناسیون مردم تربت جام بیان داشت: از مجموع جمعیت ۳۰۰ هزار نفری شهرستان‌های تربت جام و صالح آباد فقط ۴ درصد واکسینه شدند و ۹۶ درصد مانده اند از این رو بهترین واکسن در شرایط فعلی رعایت دستور‌های بهداشتی است.