شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#جدید

گزارش اختصاصی مشرق /

تفاوت در حملات هوایی پس از روی کار آمدن «نفتالی بنت» / مراکز اقتصادی هدف جدید صهیونیست‌ها برای عصبانی‌کردن مردم سوریه + نقشه میدانی و عکس

حلب.jpg

رژیم صهیونیستی پس از غوغای رسانه ای بدون نتیجه و ناکامی در هدف قرار دادن پایگاه های نظامی سوریه حالا در راهبردی جدید با حمله به مراکز اقتصادی به دنبال فشار بر مردم این کشور و رسیدن به اهدافش است.

سرویس جهان مشرق؛ در آخرین دقایق روز دوشنبه، بیست و هشتم تیرماه (ساعت ۲۳:۳۷ به وقت دمشق) رژیم صهیونیستی بار دیگر در تجاوزی آشکار نظامی حاکمیت ملی سوریه را با حمله موشکی به چند منطقه نقض کرد.

براساس اطلاعاتی که یک منبع مطلع میدانی از جزئیات حملات هوایی دوشنبه شب در اختیار گذاشته است، جنگنده های رژیم صهیونیستی در ابتدا حومه منطقه «السفیره» را در مرکز استان حلب (شرق شهر حلب) هدف قرار دادند.

این منبع میدانی با بیان این که همزمان با حملات موشکی، سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه برای رهگیری و انهدام موشک ها فعال شد، افزود: این سامانه دفاعی توانست بسیار زیادی از موشک های شلیک شده را قبل از اصابت به هدف در آسمان ساقط کند.

این منبع میدانی که تحولات را در سوریه از نزدیک دنبال می کند، افزود: یکی از موشک های شلیک شده به یک کارخانه در منطقه السفیره و خط انتقال برق برخورد کرد که همین مسئله باعث شد شهر حلب برای چند ساعت خاموش شود.

تفاوت در حملات هوایی پس از روی کار آمدن «نفتالی بنت» / مراکز اقتصادی هدف جدید صهیونیست‌ها برای عصبانی‌کردن مردم سوریه + نقشه میدانی و عکس

وی به منبع موشک های شلیک شده به سمت استان حلب سوریه هم اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی حملات را از آسمان جنوب لبنان یا از سمت دریای مدیترانه ترتیب داده اند تا از واکنش سامانه دفاع هوایی سوریه در امان بمانند.

از سویی دیگر، برخی رسانه ها مدعی شدند در حمله موشکی صهیونیست ها، فرودگاه نظامی «النیرب» و مرکز تحقیقات در حومه شهر حلب همزمان با منطقه السفیره هدف قرار گرفته شدند اما منابع میدانی این خبرهای منتشر شده را دقیق ندانستند.

به گزارش مشرق، حمله موشکی دوشنبه شب به منطقه «السفیره» در استان حلب نخستین عملیات علیه تمامیت ارضی کشور سوریه پس از روی کار آمدن «نفتالی بنت» نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

آخرین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به استان حلب (منطقه السفیره) بیست و یکم شهریورماه سال گذشته صورت گرفت که جنگنده ها با چند موشک این محور را هدف قرار دادند که با واکنش به موقع سامانه های دفاع هوایی ارتش سوریه مواجه شدند.

تحلیل حمله هوایی دوشنبه شب یک تفاوت اساسی با عملیات های پیشین را نشان می دهد و صهیونیست ها که پیشتر به دنبال هدف قرار دادن پایگاه ها و مقرهای نظامی بودند در راهبرد جدید در تلاش هستند به مراکز مهم اقتصادی کشور سوریه خسارت وارد آوردند.

تفاوت در حملات هوایی پس از روی کار آمدن «نفتالی بنت» / مراکز اقتصادی هدف جدید صهیونیست‌ها برای عصبانی‌کردن مردم سوریه + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، صهیونیست ها در فصل گرما و همزمان با افزایش مصرف برق درصدد هستند خطوط و شبکه های انتقال برق را هدف قرار دهند تا فشار بر مردم سوریه چند برابر و خاموشی های مکرر آنان را عصبانی تر کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، صهیونیست ها از حمله به پایگاه های نظامی ناامید شده اند چرا که با واکنش های دفاعی ارتش سوریه به نتیجه ای نرسیده اند و حالا با انهدام مراکز اقتصادی قصد دارند زمینه برای نارضایتی بیشتر مردم سوریه فراهم شود.

به گزارش مشرق، روند تحولات به خوبی نشان می دهد حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مقرهای نظامی که با جوسازی گسترده رسانه ای صورت می گرفت بر خلاف تبلیغات دروغین ناکام مانده و حالا این رژیم با هدف قرار دادن مراکز اقتصادی قصد دارد به اهدافش دست یابد اما واقعیت های میدانی ثابت می کند باز هم به نتیجه ای نخواهد رسید و اگر به دنبال ماجراجویی بیشتر باشد با واکنش قاطع مواجه خواهد شد و شلیک دو راکت از جنوب لبنان به سمت سرزمین های اشغالی حاوی یک پیام روشن است.