شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خراسان شمالی
مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم خراسان شمالی خبر داد

مشاهده یوزپلنگ ایرانی در خراسان شمالی

کدخبر: 427959
اقتصادنیوز : مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم خراسان شمالی گفت: حضور یوزپلنگ در حاشیه جاده سنخواست به جاجرم، توسط یکی از دوست داران طبیعت گزارش شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرانا؛ مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم خراسان شمالی گفت: مشاهده یوزپلنگ ایرانی امسال در استان افزایش یافته و این گونه جانوری نادر از ابتدای امسال تاکنون سه نوبت دیده شده است که آخرین مورد آن روز چهارشنبه گذشته در حاشیه محور سنخواست - جاجرم بوده است.

احمدصفرزاده افزود: حضور یوزپلنگ در حاشیه جاده سنخواست به جاجرم، توسط یکی از دوست داران طبیعت گزارش شد و بلافاصله گروهی از محیط بانان به محل اعزام شدند.

وی گفت: این فرد از یوزپلنگ تصویر براری کرده است اما تصاویر به علت تاریکی هوا، کیفیت خوبی ندارد اما تصاویر  ردپای یوزپلنگ در محل  توسط محیط بانان تهیه و مستند سازی شده است.

وی افزود: امسال سه مورد مشاهده یوزپلنگ به وسیله محیط بانان و یا سایر افراد در استان گزارش شده است که این افزایش میزان مشاهده نشان از بهتر شدن وضعیت زیست این گونه ارزشمند در این منطقه است. 

مدیر حفاظت محیط زیست جاجرم  با اشاره به مشاهده یوز ماده به همراه سه توله در سال های اخیر افزود: احتمال می رود این یوز همان یوز مادر یا یکی از همان سه توله باشد.

وی گفت: احتمال دیگر این است که این یوزپلنگ، یوز نر جدیدی است که قلمرو طلبی کرده و در منطقه حضور یافته است.

وی افزود: پس از کشته شدن یارقلی در تصادف، یوزپلنگ نر دیگری در منطقه مشاهده نشده است و کارشناسان و صاحب نظران حضور یوز نر دیگر را در منطقه پیش بینی کرده اند.