شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوزستان#استان خوزستان
گزارش|

شناسائی و دستگیری اعضاء گروهک الاحوازیه در وقایع اخیر خوزستان/ تیر فتنه‌گران داخلی و خارجی این بار نیز به سنگ خورد

با توجه به برطرف شدن مشکل آب استان خوزستان در چند روز آینده و نیز شناسائی و دستگیری اعضاء گروهک الاحوازیه تا چند روز دیگر اعتراضات مردمی فروکش خواهد کرد و بار دیگر تیر فتنه‌گران داخلی و خارجی برای ایجاد بلوا در کشور به سنگ خواهد خورد.

خبرگزاری میزان - با کاهش بارندگی‌های چند سال اخیر در کشور شاهد بروز مشکلاتی در کشور هستیم. این مشکلات در استان‌های گرمسیر بروز و ظهور بیشتری دارد. طی روزهای گذشته مشکلات ناشی از خشکسالی در استان خوزستان خبرساز شده و مسئولان کشور در صدد حل این معضلات هستند.

«محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت برای بررسی و پیگیری میدانی مشکلات مردم خوزستان، سه‌شنبه هفته جاری به خوزستان سفر کرد.

در این سفر ضمن بررسی میدانی مشکلات مردم و برگزاری چند جلسه هماهنگی مدیران با مسئولان محلی درباره اقدامات انجام شده، راهکار‌های سریع رفع دغدغه‌های مردم و حل مشکلات ریشه‌ای استان پیگیری شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در گفت‌وگو با مردم شهرستان هویزه، مشکلات کم آبی برای شلتوک‌کاران و گاومیش‌داران حاشیه رود نیسان را بررسی کرد.

چند نکته پیرامون وقایع اخیر خوزستان

وی در این بازدید خطاب به مردم گفت: اطلاع رسانی از تصمیم‌ها در مورد وضعیت آب و نیز برگزاری نشست‌های توجیهی و ترویجی با کشاورزان و دامداران، حق شما مردم تلاشگر است.

در این بازدید میدانی، کشاورزان منطقه هویزه و رود نیسان از رضایی خواستند تا پیام و درخواست‌های آنان را در اهواز و تهران منعکس کند و به مردم ایران بگویند که اهالی خوزستان گله‌مند هستند و معترض، اما اعتراض آن‌ها را به حساب هم‌صدایی با عناصر دشمن ننویسید.

 

 

همچنین حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» امروز و در آیین بهره‌بردای از طرح‌های ملی وزارت نفت ضمن تاکید بر حل مشکلات مردم خوزستان با تاکید بر اینکه خوزستان قلب تپنده ایران برای همه مهم است گفت: البته برخی مشکلات ناشی از خشکسالی و آب مردم این منطقه را آزار می‌دهد. سد‌ها کم آب بود و برخی نیروگاه‌های برقی نمی‌تواند فعال شود. آب کمتر از معمول رها شده و این موضوع به خاطر کشاورزان برای کشت پاییزی و احتیاط برای پایان شهریور است؛ تا بارندگی فصل مهرماه شروع شود.

رئیس جمهور ادامه داد: هیئتی به خوزستان اعزام و مشکلات بررسی و طرح ارائه شده بلافاصله تایید شد. دیروز به معاون اول دستور دادم جمعه به خوزستان سفر کند و هر تصمیمی لازم است با هماهنگی به انجام برساند.

وی تاکید کرد: مردم خوزستان از برخی افرادی که شعار‌هایی می‌دهند جدا هستند. اعتراض در قالب قانون مشکلی ندارد رفع مشکلات حق مردم است. مردمی که در دمای ۵۰ درجه با کمبود آب و قطعی برق زندگی می‌کنند.

روحانی در پایان گفت: از مردم عزیز خوزستان خواهش می‌کنم اگر مشکلی است از طریق قانونی وارد شوند. به دشمن اجازه ندهیم از اعتراض قانونی شما سوء استفاده کند. دولت نیز با همه توان در خدمت مردم فهیم خوزستان خواهد بود.

 

 

از سویی مشکل کم‌آبی خوزستان بصورت سراسری نیست؛ صرفا برخی از نقاط استان خوزستان دچار کم آبی شدید شده‌اند که با باز شدن چند سد بالادست طی چند روز گذشته مشکل کم‌آبی بخشی از مناطق حل شده و مشکلات مابقی مناطق هم ظرف یک هفته آینده برطرف خواهد شد.

 

چند نکته پیرامون وقایع اخیر خوزستان

 

خوزستان در چند روز اخیر شاهد تجمعات اعتراضی و به حق مردمی بوده که در مواجهه با خشکسالی و بی‌آبی خواهان رسیدگی بیشتر مسئولان به اوضاع نابسامان مدیریت آب و منابع آبی استان هستند.

این اعتراض‌ها که در روز‌های گذشته با همراهی نیرو‌های انتظامی برای جلوگیری از سوءاستفاده عناصر آشوب‌طلب در جریان است در چند نقطه به درگیری‌های محدود میان اشرار و نیرو‌های حافظ امنیت منجر شده است.

تقریبا از آغاز تجمعات مردمی در خورستان، رسانه‌های خارجی خصوصا ایران اینترنشنال که با پول و پشتیبانی سعودی علیه منافع ملی ایران و منطقه غرب آسیا فعال است با اخبار دروغ و استفاده از برخی تصاویر آرشیوی و مربوط به سال‌های گذشته به دنبال متشنج کردن اوضاع و ایجاد انحراف در مطالبه‌گری به حق مردم خورستان هستند.

 

 

بسیاری از ویدئو‌ها، تصاویر و اخباری که در فضای مجازی در حال انتشار هست مربوط به سال‌های گذشته است و هیچ ربطی به اعتراضات فعلی مردم خوزستان ندارد.

در اکثر اعتراضات و تجمعات مردمی در طول چند روز گذشت اتفاق خاصی امنیتی رخ نداده و در موارد محدودی با ورود اعضاء گروهک تروریستی «الاحوازیه» منجر به تیراندازی و خرابکاری گردیده که به سرعت هم از منطقه متواری شده‌اند.

نیرو‌های امنیتی مستقر در استان خوزستان صرفا برای جلوگیری از اتفاقات تلخی، چون و آشوب و فتنه هستند و هرگز بر روی مردم اسلحه نکشیده‌اند و نخواهند کشید.

در اعتراضات اخیر خوزستان تاکنون دو نفر کشته شده‌اند که به دست اعضاء گروهک تروریستی الاحوازیه بوده است نه نیرو‌های امنیتی کشور.

شهید «ضرغام‌پرست» مامور ناجا هم به دست عناصر گروه الاحوازیه عربستان به ضرب گلوله به شهادت رسید؛ تا ماموران ناجا را مجبور به و اکنش کند و کشته‌سازی و تشدید بحران را موجب شود.

برخلاق توطئه طراحی شده رسانه‌های معاند و دشمنان انقلاب طی این مدت اکثریت مجروحان در خوزستان کادر نیروی انتظامی بودند نه مردم عادی؛ آنها تلاش می‌کردند صرفا مردم را به آرامش دعوت کنند حتی به قیمت زخمی شدن خودشان.

با توجه به برطرف شدن مشکل آب استان خوزستان در چند روز آینده و نیز شناسائی و دستگیری اعضاء گروهک الاحوازیه تا چند روز دیگر اعتراضات مردمی فروکش خواهد کرد و بار دیگر تیر فتنه‌گران داخلی و خارجی برای ایجاد بلوا در کشور به سنگ خواهد خورد.

 

 

انتهای پیام/