شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#2020#المپیک

المپیک ۲۰۲۰ توکیو| حمایت بی‌سابقه مسئولان استان‌ها از کشتی‌گیران المپیکی/ همه پای کار آمدند


المپیک 2020 توکیو| حمایت بی‌سابقه مسئولان استان‌ها از کشتی‌گیران المپیکی/ همه پای کار آمدند

یکی از اتفاقات ویژه این دوره المپیک برای کشتی، بدون شک حمایت بی‌سابقه مسئولان استان‌ها از المپیکی‌های این رشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های کشتی در بازی‌های المپیک 2020 توکیو از روز 10 مرداد ماه آغاز خواهد شد. ایران در این دوره از مسابقات با 11 کشتی‌گیر حضور دارد؛ تیم آزاد با سهمیه کامل و فرنگی کاران نیز با 5 سهمیه.

در حالی که سهم کشورمان از المپیک گذشته تنها یک مدال طلا توسط حسن یزدانی در وزن 74 کیلوگرم آزاد بوده، این بار نیز کشتی بار سنگین کاروان ورزش ایران را روی دوش خود احساس می‌کند.

اتفاق ویژه و خاصی که در یک ماه اخیر شاهدش بودیم، حمایت بی‌سابقه مسئولان استان‌ها و شهرها از المپیکی‌هاست. در هفته‌های اخیر مسئولان سیاسی و ورزشی اغلب استان‌هایی که در المپیک نماینده دارند، با حضور در خانه کشتی و اختصاص جوایز خوب از جمله سکه بهار آزادی، پاداش ریالی و دلاری، پیش از اعزام تیم اقدام به انگیزه‌سازی برای کشتی گیران کردند.

این در شرایطی است که معمولا پیش از المپیک‌ها بیشتر از عمل، شاهد وعده های زیادی از سوی مسئولان هستیم که برای مدال المپیک پاداش تعیین می‌کنند و اغلب نیز ورزشکار بعد از کسب مدال، مدت‌های طولانی باید در انتظار دریافت پاداشش باشد و یا اصلا دستش به این جایزه نخواهد رسید.

این بار اما با توجه به سفرهای استانی علیرضا دبیر از ابتدای شروع کارش در فدراسیون کشتی و دیدار با مقامات سیاسی و ورزشی استان ها، به طرز ویژه‌ای از کشتی گیران المپیکی ایران پیش از حضور در توکیو تقدیر به عمل آمد و خوشبختانه المپیکی‌ها با جیب پر راهی المپیک می‌شوند.

به هر شکل در رشته‌ای همچون کشتی که هرگز درآمدش حرفه‌ای و به اندازه تلاش فوق العاده زیاد ورزشکار نیست، چنین پاداش‌ها و حمایت‌هایی لازم است تا ورزشکار با کمترین دغدغه معیشتی لااقل میدان بزرگ المپیک را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/