شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#لوکس

قیمت باورنکردنی بنز و ب ام و صفر در بازار! / لوکس سواری چقدر هزینه دارد؟

با وجود ممنوعیت واردات خودرو به کشور اما هنوز خودروهای محبوب آلمانی نظیر بنز و ب ام و در بازار به صورت صفر کیلومتر یافت می‌شود.

خودرو قیمت باورنکردنی بنز و ب ام و صفر در بازار! / لوکس سواری چقدر هزینه دارد؟

مدت هاست که واردات خودرو به کشور ممنوع شده است و هنوز مشخص نیست که دولت بعدی قصد آزادسازی واردات را دارد یا خیر؟ با این وجود اکثر کارشناسان و فعالان بازار پیش بینی می‌کنند که به احتمال زیاد آزادسازی واردات در سال ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد.

اما در این شرایط که واردات خودرو ممنوع است با وجود ثابت ماندن نرخ دلار، همچنان قیمت مدل های وارداتی در حال افزایش است چرا که عرضه نمونه های جدید به بازار صورت نمی‌گیرد. در این شرایط فروشندگان نیز از فرصت استفاده می‌کنند و قیمت های نجومی برای خودروهای خود در نظر می‌گیرند.

وضعیت وقتی وخیم تر می‌شود که تعداد محدودی از خودروی مورد نظر در کشور وجود داشته باشد و اگر آن خودرو صفر کیلومتر باشد که دیگر حکم طلا را خواهد داشت. زمانی که از فروشنده نیز در خصوص قیمت های بالا سوال می‌شود در پاسخ گفته می‌شود که فقط تعداد محدودی از این خودرو به صورت صفر کیلومتر در بازار وجود دارد بنابراین هر قیمتی برای آن گذاشته می‌شود. خریدار نیز مجبور است یا تن به این قیمت های نجومی دهد یا تا زمانی نامعلوم منتظر آزادسازی واردات یا افت احتمالی قیمت ها در بازار خودرو باشد.

حال می‌خواهیم به قیمت برخی از مدل های صفر کیلومتر بنز و ب‌ام‌و در بازار خودرو بپردازیم. در حال حاضر ارزان ترین مدل ب‌ام‌و که به صورت صفر کیلومتر در بازار یافت می‌شود سری ۱ هاچبک است که ۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. یعنی اگر بخواهید ارزان ترین مدل از بین محصولات آلمانی را در بازار خودرو خریداری کنید حداقل باید ۲ میلیارد تومان هزینه کنید.

گران ترین مدل ب‌ام‌و در بازار نیز سری ۷ مدل سری ۷ ساخت ۳ سال پیش است که با قیمت ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ناقابل به فروش می‌رسد!

اما به طور کلی تنوع در بین محصولات صفر کیلومتر ب‌ام‌و در بازار ایران بیشتر است و می‌توانید از بین ۷ الی ۸ مدل انتخاب داشته باشید. این در حالی است که محصولات صفر کیلومتر بنز موجود در بازار ایران به تنها یک مدل محدود می‌شود. هر چند که ممکن است با گشت و گذار فراوان مدل های صفر کیلومتر دیگری به تعداد انگشت شمار پیدا کنید. اما سری E‌ بنز در حال حاضر با توجه به مدل با قیمت ۵ الی ۷ میلیارد تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت-بامو۱

قیمت-بنز۱

به نظر شما قیمت منطقی برای خودروهای بنز و ب‌ام‌و در ایران چقدر است؟