به گزارش برنا؛ راشد پرستار، دبیرکل مجمع ملی جوانان در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به اقدامات سازمان‌های مردم نهاد جهت کمک و آب‌رسانی به شهرهای جنوب کشور گفت: ابتدای بروز مشکل آب‌رسانی به شهرهای جنوب کشور، مجمع ملی جوانان با راه اندازی پویش‌های متفاوتی شروع به جمع آوری کمک‌های مردمی جهت خرید مخازن و تانکرها کرد تا بتواند اندکی از مشکلات مردم این شهرها را حل کند.

او افزود: مجامع استانی که پای کار هستند، شنیدیم در استان خوزستان که با تانکر به روستاها آبرسانی می‌کنند، مردم مخزن و ظرفی برای ذخیره آب ندارند بنابراین آب بردن برایشان کافی نیست و باید درصدد رفع این مشکل نیز باشیم.

پرستار در انتقاد از ارسال آب معدنی به شهرهای جنوبی کشور تصریح کرد: تاکنون پویش‌های متفاوتی برای جمع آوری کمک‌های مردمی و خرید آب معدنی برای مردم خوزستان شکل گرفته است اما این درحالیست که آب رسانی باید با تانکر انجام شود و مخازنی جهت ذخیره آب در اختیار خانوارها قرار بگیرد.

دبیرکل مجمع ملی جوانان با بیان اینکه مشکل مردم خوزستان ریشه‌ای است، گفت: مشکل مردم خوزستان باید ریشه‌ای حل شود چون درد اصلی این مردم عدم تامین آب کشاورزی و دامداری‌ست و برای رفع آن باید حوزه‌های آبریز تقویت شوند تا رودهایی که کشاورزی و دامداری خوزستان از آن تغذیه می‌کند، پُر از آب شوند.

او ادامه داد: جهت بهبود وضعیت کشاورزی استان باید با الگوی کشت مناسب از سوی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ارائه شود تا جلوی کاشت محصولاتی که آب زیادی مصرف می‌کنند گرفته شود و دیگر چنین بحران‌هایی به وجود نیاید.

پرستار در پایان تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد که در استان خوزستان مشغول به کار هستند به مخازن و تانکرهای ۱۰۰۰ لیتری، ۲۰۰۰ لیتری و ۳۰۰۰ لیتری نیاز دارند تا در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

//انتهای پیام: 3