به گزارش برنا؛ مسئله ای که این روزها تقریبا نقل هر محافلی شده است موضوع انتخاب شهردار تهران است و شورای شهر منتخب از طی جلساتی نام گزینه هایی را برای چنین مسئولیتی انتخاب کردند و در نهایت بعد از پس از انصراف چند نفری 12 نفر به عنوان گزینه های نهایی مورد پذیرش قرار گرفتند و شورای شهر منتخب از آن ها خواست تا برنامه های خود را برای این مسئولیت به شورای شهر ارائه دهند. حالا شهرداری تهران باید دارای چند ویژگی باشد که برای اطلاع از آن به سراغ یکی از اعضای سابق شورای شهر تهران رفتیم.

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو دوره چهارم شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: شهرداری تهران تنها یک پست تخصصی نیست چراکه  پستی در سطح ملی است.

او با بیان اینکه هر فردی این مسئولیت را می پذیرد باید جایگاهی در سطح ملی داشته باشد چراکه با تمام قوا و بسیاری از دستگاه های اجرایی در ارتباط و تعامل است، افزود: شهردار انتخاب شده باید زیرساخت های تهران را برای ارتباطات، مراوردات بین المللی کشور فراهم کند، بنابراین مسئولیتش در حد معاون اول رئیس جمهور است.

شاکری تصریح کرد: شخصیت شهردار، شخصیتی دارای وجه ملی است. شهردار منتخب باید با مدیریت شهری آشنا باشد و در نهایت از جبهه انقلاب انتخاب شود.

انتهای پیام/۳