شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#یمن#چهارشنبه#بمباران

حمله هوایی عربستان به سه استان مهم یمن


حمله هوایی عربستان به سه استان مهم یمن

جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز چهارشنبه سه استان مأرب، البیضاء و صعده را بمباران کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ائتلاف متجاوز سعودی دیروز هشت بار استان‌های مأرب، البیضاء و صعده را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

منابع محلی یمن می‌گویند که جنگنده‌های سعودی روز چهارشنبه، 5 بار به شهرستان «صراوح» استان مأرب حمله کردند.

منابع محلی تأکید کردند که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز دو بار شهرستان «ناطع» استان البیضاء و یک بار شهرستان «کتاف» استان صعده را بمباران کردند.

حملات عربستان به مناطق نامبرده در حالی صورت می‎گیرد که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی طی روزهای اخیر پیشروی چشمگیری به خصوص در مأرب و البیضاء داشته‌اند.

دو استان مزبور یمن طی هفته‌های گذشته به صحنه اصلی و مرکزی درگیری انصارالله و مزدوران وابسته به منصور هادی و عربستان سعودی با همراهی تروریست‌های القاعده و داعش تبدیل شده است.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، قطر و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل ائتلاف به‌اصطلاح عربی ـ آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما با گذشت بیش از شش سال از این تجاوز وحشیانه و همه‌جانبه، سایر هم‌پیمانان سعودی به‌غیر از امارات، بحرین و آمریکا از این ائتلاف خارج شدند.

طی این سال‌ها دهها هزار شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی سعودی ـ آمریکایی به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام