شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران#تیم فوتبال

نوری: این رسم جوانمردی نیست

اعتراض شدید مدیرعامل ملوان/ هیاهو و جنجال سکه رایج فوتبال ایران است

پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان بندر انزلی به شدت از اشتباهات داوری تیم فوتبال این باشگاه مقابل بادران انتقاد کرد.

پژمان نوری
خبرورزشی -

پژمان نوری در گفت‌وگو با روابط عمومی باشگاه ملوان بندر انزلی اظهار داشت: از تمامی مجموعه باشگاه ملوان که فصل گذشته خالصانه برای سربلندی نماد شهرمان و افتخار خطه شمال کشور زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم. هزینه‌های سرسام‌آور باشگاهداری وقتی از طرف نهادها و سازمان‌های دولتی حمایت مالی نمی‌شوید، واقعاً کمرشکن است؛ آن هم برای باشگاهی که در تمامی رده‌های آقایان و همچنین بانوان تیمداری می‌کند. از طرف همه فوتبالدوستان از زحمات پوررشید تشکر می‌کنم.

وی با گلایه از شرایط فوتبال کشور گفت: در فصلی که گذشت، به‌عنوان مدیرعامل یکی از ریشه‌دارترین باشگاه‌های فوتبال کشور سعی کردم تنها به اداره امور باشگاه خودمان مشغول باشم و از هیاهو و جنجال که به نظر می‌رسد سکه رایج فوتبال ایران است، دوری کنم. البته به همین سبب بارها مورد شماتت دوستان قرار گرفتم. اتفاقی در هفته پایانی لیگ و در زمین خودمان افتاد که برای هیچ‌یک از علاقه‌مندان واقعی فوتبال قابل هضم نیست!

مدیرعامل باشگاه ملوان با انتقاد از قضاوت داوران در لیگ دسته اول تصریح کرد: داور دیگر چه کار باید بکند تا همگان بفهمند که قرار بوده بازی را به نفع حریف در بیاورد؟ وقتی ما که نتیجه این مسابقه در رتبه تیم‌مان در جدول تأثیرگذار نیست، برای ارائه یک فوتبال شرافتمندانه با تمام قوا در میدان حاضر می‌شویم و بارها تا آستانه فرو ریختن دروازه حریف مدعی صعود خود پیش می‌رویم، پنالتی‌هایی را که از سوی داور به تیم مقابل تقدیم شد، کجای دل‌مان بگذاریم؟ آقایان! ما تازه وارد این فوتبال نشده‌ایم. ملوان سال‌های سال است که از داوری‌ها ضربه خورده و اتفاقاً با شاهکارهای همین داورهای محترم (خورشیدی و کرمانشاهی) به لیگ یک سقوط کرد و تا مرز انحلال پیش رفت.

« حتی تصور اینکه این‌ها فقط اشتباهات سهوی داوری است، توهین به شعور خودمان است!»، نوری ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: چطور می‌شود فکر کرد این فساد تا بالاترین درجات فدراسیون نفوذ نکرده، وقتی با افراد خاطی به شدت برخورد نمی‌شود تا دیگر کسی به خود اجازه ندهد زحمات یک فصل تلاش شرافتمندانه یک مجموعه را به باد دهد؟ تا کِی باید نجابت کنیم و ساکت باشیم؟ مگر دفعه قبل که در مسابقه لیگ با خیبر آن اتفاقات افتاد و موجب واکنش شدید سرمربی‌مان آقای زارع شد، چه کردند؟

وی با اشاره به اتفاقات دیدار رده امید ملوان بیان کرد: در مسابقه امیدهای‌مان در خرم‌آباد هم به این بهانه که نمی‌توانند امنیتم را تضمین کنند، مانع ورود من به محل برگزاری مسابقه شدند. به آنها گفتم مهم نیست. تا اینجا نیامده‌ام که بیرون ورزشگاه بمانم، اما در نهایت با اصرار کادر مربیان‌مان از حق خودم گذشتم. چه شد؟ مربیان‌مان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سر دروازه‌بان‌مان را شکستند تا با اسکورت نیروی انتظامی، ورزشگاه را ترک کنند. واکنش فدراسیون چه بود؟ دعوت به خویشتن‌داری!

مدیرعامل باشگاه ملوان بندر انزلی در پایان عنوان کرد: می‌دانم بعد از این صحبت‌ها به کمیته اخلاق احضار می‌شوم. با سری بالا و با افتخار برای دفاع از شرافت خودمان و روح فوتبال حاضر خواهم شد و ثابت می‌کنم آقایان و دوستان‌شان آمدند در انزلی و سوت داور را خریدند! جالب نیست که همه این حاشیه‌ها باز هم در آستانه بازی مقابل خیبر (این بار در مسابقه حساس حذفی) برای تیم‌مان ایجاد شده است؟ باور کنید این رسم جوانمردی نیست که برای پیروزی تیم‌های محبوب‌تان، سر بقیه تیم‌ها را ببُرید. اما ما باز هم شرافتمندانه حرف‌مان را داخل زمین خواهیم زد و این بار شاهدانی به وسعت همه ایران خواهیم داشت!