شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق

ردپای آمریکا در انفجارهای اخیر عراق

قضیه «آشوب» در قاموس سیاسی با نظریه آمریکایی معروف «ایجاد آشوب خلاقانه» ارتباط تنگاتنگ دارد.

به گزارش منیبان، سیاست «آشوب خلاقانه» به خاورمیانه تزریق شده است و زمان آغاز آن به سال 2003 یعنی سال ورود اشغالگران آمریکایی به خاک عراق بر می گردد؛ اشغالگرانی که نه تنها به گروه‌های تبهکار میدان دادند بلکه خودشان به چپاول دارایی های عراق پرداختند.

آمریکا سیاست آشوب خلاقانه را برای خدمت به اسرائیل در خاورمیانه اجراء می کند.

از زمانی که تخم منحوس رژیم صهیونیستی در خاک خاورمیانه کاشته شد، این منطقه روی آرامش به خود ندیده است و پیوسته گرفتار جنگ و کشمکش و درگیری های قومی و مذهبی بوده است و بی شک همه این گرفتارها و توطئه ها ریشه در آمریکا و اسرائیل دارد.

عراق بهترین مثال و مصداق برای سیاست آشوب خلاقانه است از زمانی که اشغالگران آمریکایی پا به این سرزمین گذاشتند به جولانگاه افراطیون جهان تبدیل شد.

تبدیل شدن عراق به جولانگاه افراطیون اتفاقی تصادفی نبود بلکه این آمریکا بود که طبق نقشۀ «لانۀ زنبورها» تروریست های جهان را در عراق جمع کرد تا به بهانۀ مبارزه با تروریسم به اهداف خود دست یابد.

طبق این نقشۀ شیطانی، گروه های تروریستی باید در عراق به خرابکاری و جنایت بپردازند و آنچه را که ارتش آمریکا نتوانسته انجام دهد، آنها انجام دهند یعنی قتل و کشتار و انفجار و دیگر جرایم دیگر، آن هم جلوی چشم نیروهای آمریکایی، نیروهایی که نه تنها برای مبارزه با تروریسم به عراق نیامده اند بلکه خودشان حامی تروریسم هستند.

این نقشۀ آمریکایی منحوس در سوریه و لیبی نیز اجرایی شد و غربی ها می خواهند این نقشه را در کشورهای دیگری مثل یمن، لبنان، مصر، تونس و سودان نیز اجرایی کنند.

آمریکا امروز این نقشه را در عراق اجراء می کند. انفجارهای اخیر خصوصاً انفجار بازار منطقه صدر بیانگر تلاش آمریکا و غرب برای برهم زدن امنیت و آرامش عراق است کشوری که انتخابات در پیش دارد و امیدوار است که با برگزاری انتخابات به بحران های امنیتی و سیاسی سنگین خود پایان دهد ولی اگر بگذارند.

منبع:العالم