شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#دام

برکناری مدیر تحولگرا باعث کاهش سودآوری شرکت خوراک دام بورس شد

برکناری مدیر تحولگرا باعث کاهش سودآوری شرکت خوراک دام بورس شد

بررسی صورت های مالی شرکت خوراک دام پارس نشان می دهد که پس از برکناری عجیب تکیزاده، این شرکت وارد دوران کاهش سودآوری شده است.

به گزارش تحریریه، بررسی صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره 6 ماهه منتهی به 1400/03/31 (حسابرسی نشده) شرکت خوراک دام پارس نشان می دهد که به ازای هر سهم 134 ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 61% افت داشته است.

«غدام» با سرمایه ثبت شده 60,000 میلیون ریال طی عملکرد 6 ماهه منتهی به 1400/09/30 مبلغ 8,019 میلیون ریال سود محقق کرده است.

این شرکت اگرچه در زنجیره ارزش افزوده سازمان اقتصادی کوثر تعریف شده بود، اما تا مدتها از ظرفیت های استثنایی آن غفلت می شد و زیانده بود. با انتصاب جواد تکیزاده به عنوان مدیرعامل؛ این شرکت متحول شد و رشد تولید نزدیک به 800 درصدی را در سال مالی گذشته تجربه کرد.

درحالیکه خرید دستگاه مدرن برای نوسازی و پاسخ به نیاز شرکت های سازمان اقتصادی کوثر و بازار در دستورکار قرار گرفته بود، به یکباره خبر برکناری تکیزاده منتشر شد و بازار را حیرت زده کرد. فعالان کسب و کار انتظار داشتند از عملکرد درخشان وی تقدیر شود، اما مدیریت سازمان کوثر وی را برکنار کرد!

مدیریت غیرمسئولانه سازمان اقتصادی کوثر باعث شده است تا شرکت خوراک دام پارس در 55 سال گذشته افزایش سرمایه ناشی از تجدیدارزیابی نداشته باشد و به همین دلیل امکان مراجعه به بازار برای کسب تسهیلات و گسترش تولید را از دست بدهد.

دولت رئیسی کار دشواری با جمع و جور کردن شرکت های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل مدیریت های بسیار ناکارآمد حاکم در یک دهه گذشته دارد و تنها یک پاکسازی اساسی می تواند وضعیت را تغییر دهد.

پایان/