شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#رئیس مجلس

نایب رئیس مجلس اعلای لبنان:

تنها گزینه در برابر کشورها و ملتهای محور مقاومت، پایداری است

تنها گزینه در برابر کشورها و ملتهای محور مقاومت، پایداری است

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان امروز(چهارشنبه) در سخنانی خواستار تسریع در تشکیل دولت نجات و اصلاحات و دست برداشتن از ثبت پیروزی های خیالی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «شیخ علی الخطیب» نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان امروز (چهارشنبه) در سخنانی خواستار تسریع در تشکیل دولت نجات و اصلاحات و دست برداشتن از ثبت پیروزی های خیالی شد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان اعلام کرد: دیگر کشمکش و بازیچه قرار دادن سرنوشت مردم کافی است. شما می دانید که تنها راه برای توقف فروپاشی و مهار بحران اقتصادی تشکیل دولت نجات است.

وی از گروههای سیاسی این کشور خواست که منافع ملی را بر هر موضوع دیگری ارجح قرار دهند. وظیفه ملی ایجاب می کند که در راستای نجات هر آنچه که باقیمانده است، حرکت کنند.

الخطیب تاکید کرد: همه می دانند که لبنان در معرض تحریم آمریکا قرار دارد و دولت آمریکا به سیاستمداران به منظور عدم روی آوردن به سوریه، روسیه، ایران و چین فشار وارد می کند.

وی افزود: آمریکا دم از حمایت لبنان می زند در حالی که جانبداری کاملی از رژیم صهیونیستی به عنوان متحدش دارد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی لبنان اعلام کرد: محور مقاومت دستاوردهای زیادی در مبارزه با محور شر به دست آورده است. محوری شری که قدرتهای استکباری پرچمدار آن اهستند و هدفشان بازگردانیدن قیومیت جدید است.

الخطیب اعلام کرد: طرح قدرتهای استکباری در تخریب لبنان و سوریه و عراق با شکست روبرو شده است ورویای اسرائیل بزرگ با سقوط معامله قرن ناکام ماند. تلاشهای یهودی سازی قدس و توسعه شهرک سازی با پیروزی محور مقاومت در نبرد شمشیر قدس ناکام ماند.

وی به کارگیری قدرت نرم از سوی قدرتهای استعماری شامل فشارهای اقتصادی و سیاسی پس از شکست عامل نظامی در به زانو درآوردن ملت و کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: آنچه مقاومت در نبرد نظامی به دست آورده است را با تحریم و گرسنه نگه داشتن و تحریک علیه مقاومت از دست نخواهد داد. تنها گزینه در برابر کشورها و ملتهای محور مقاومت، پایداری و تحکیم روابط همکاری و همبستگی در این نبرد است که نهایت آن پیروزی و محو پایگاه استعمار شامل رژیم صهیونیستی است.