شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مازندران#تعطیلات

اتفاق هولناک در نخستین روز تعطیلات ۶ روزه کرونایی / چهار نفر در دریای مازندران غرق شدند

با افزایش حضور مسافران در مازندران و سواحل این استان طی یک روز چهار نفر غرق شدند و یک نفر دچار قطع عضو شد.

اتفاق هولناک در نخستین روز تعطیلات ۶ روزه کرونایی / چهار نفر در دریای مازندران غرق شدند

به گزارش سلام نو به نقل از آفتاب‌نیوز،کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران، با بیان اینکه ۴ نفر دیروز ۲۹ تیرماه در آب‌های ساحلی دریای خزر جان خود را از دست دادند، گفت: یک جوان ۱۷ ساله در محمودآباد به دلیل شنا در سنگ چین طعمه امواج شد.

او با بیان اینکه متاسفانه امسال تعداد کودکان و نوجوانان غرق شده بیشتر از سال‌های گذشته است، افزود: جوان ۱۴ ساله اهل یکی از روستاهای نور نیز دیروز هنگام شنا در دریای خزر غرق شد.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران افزود: یک مرد ۵٠ ساله نیز در آب‌های ساحل پارکینگ ۸ بابلسر جان باخت و پیکر این پرسنل پمپ‌بنزین دریاکنار پس از بیرون کشیدن از آب به سردخانه منتقل شد.

کریمیان به مرگ یک نفر دیگر در آب‌های ساحلی چالوس نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا همه طرح‌های دریا تعطیل و شنا در این مناطق نیز ممنوع است.

او افزود: حضور ناجیان غریق تنها برای جلوگیری از حوادث پیش بینی نشده است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با ابراز تاسف از شناکردن برخی مسافران و افراد ناآگاه در سنگ چین ها، گفت: افردای که داخل این سنگ چین‌ها شنا می‌کند با دست خود خودشان را به کام مرگ می‌برند چرا که به دلیل شرایط محیطی امکان نجات این افراد حتی با کمک شناگران حرفه‌ای نیز وجود ندارد.

کریمیان گفت: برخی افراد نیز متاسفانه در مسیر قایق‌ها و شناورها اقدام به شنا می‌کنند که سبب تصادم و زخمی شدن آ نها می‌شود.

او گفت: یک شناگر در تنکابن دیروز به دلیل تصادم دریایی یک پای خود را از دست داد.