شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان

تاثیر سیل بر محبوبیت نامزدهای صدر اعظمی آلمان

تاثیرات مخرب سیل ویرانگر بر محبوبیت نامزدهای صدر اعظمی آلمان

بعد از سیل ویرانگر اخیر در غرب آلمان محبوبیت اتحادیه احزاب متحد مسیحی و نامزد صدر اعظمی آینده این حزب در بین شهروندان کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که بعد از سیل ویرانگر اخیر در آلمان احزاب متحد مسیحی محبوبیت خود در بین شهروندان را از دست داده‌اند.

این نظرسنجی که توسط موسسه فورسا انجام شده است نشان می دهد که احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی با ۲ درصد سقوط نسبت به هفته قبل ۲۸ درصد آراء شهروندان را بدست آوردند.

در این نظرسنجی سبزها بدون تغییر ۱۹ درصد آراء شهروندان را بدست آوردند. حزب سوسیال دموکرات هم با یک درصد صعود نسبت به هفته قبل ۱۶ درصد آراء شهروندان را بدست آورد. لیبرال دموکرات ها هم بدون تغییر ۱۲ درصد آراء شهروندان و چپ ها هم ۷ درصد آراء شهروندان را کسب کردند. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با یک درصد صعود ۱۰ درصد آرا شهروندان را بدست آورد.

بر اساس این نظرسنجی یک ائتلاف متشکل از اتحادیه احزاب متحد مسیحی، حزب سوسیال دموکرات و لیبرال دموکرات ها قدرتمندترین اکثریت در پارلمان را خواهند داشت. همچنین ائتلاف متشکل از اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها هم امکان پذیر است. ائتلافی متشکل از سبزها، سوسیال دموکرات ها و لیبرال دموکرات ها هم امکان پذیر است.

آرمین لاشت، نامزد صدر اعظمی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی و آنالنا بائربوک، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز آلمان هم هر کدام نسب به هفته پیش دو درصد کاهش محبوبیت داشته‌اند. اما میزان محبوبیت اولاف شولتز، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات همچنان تغییری نکرده است.

به این ترتیب نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که اگر آلمانی ها می توانستند صدر اعظم خود را مستقیما انتخاب کنند ۲۳ درصد به لاشت رای می دادند، ۱۷ درصد به بائربوک و ۱۶ درصد هم به اولاف شولتز رای می دادند. ۴۴ درصد هم گفته اند که به هیچ یک از نامزدها رای نمی دهند.

موسسه فورسا این نظرسنجی را در فاصله زمانی ۱۳ تا ۱۹ جولای از بین ۲۵۰۳ شهروند واجد شرایط رای دادن انجام داده است.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال ۲۰۰۵ به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

رهبران و مسئولان اتحادیه احزاب متحد مسیحی رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

لاشت از نامزدهای محبوب صدر اعظمی در بین شهروندان آلمانی است.

مقامات حزب سبز آلمان هم به اتفاق آراء، "آنالنا بائربوک" را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«"اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

منبع: تسنیم