شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بایدن

بایدن کوتاه نیامد و این حالت اضطراری را تمدید کرد!

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در بیانیه ای خطاب به کنگره ، حالت اضطراری ملی در قبال لبنان را به بهانه ادامه فعالیت‌ های تهدید کننده برای امنیت ملی آمریکا تمدید کرد.

بایدن کوتاه نیامد و این حالت اضطراری را تمدید کرد!

به گزارش منیبان؛ در این بیانیه که بر روی پایگاه اینترنتی کاخ سفید قرار گرفته، آمده است دستور اجرایی۱۳۴۴۱  حالت اضطراری ملی درباره لبنان که از اول آگوست سال ۲۰۰۷ آغاز شده، پس از تاریخ ۱ آگوست ۲۰۲۱ نیز ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه ادعا شده است حالت اضطراری ملی به دلیل ادامه فعالیت‌هایی نظیر ادامه انتقال سلاح به حزب‌الله که شامل سامانه‌های تسلیحاتی پیچیده فزاینده بوده و در راستای تضعیف حق حاکمیت لبنان بوده و در بی ثباتی اقتصادی و سیاسی منطقه نقش داشته و تهدید فوق‌العاده و غیرمعمولی برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا به شمار می‌آید، است.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده به همین دلیل تصمیم گرفته ادامه وضعیت اضطراری ملی درباره لبنان ضروری است.

به گزارش ایرنا، "سعد حریری" نخست وزیر تعیین شده برای تشکیل دولت لبنان چند روز پیش از این مسئولیت کناره گیری کرد. او وظیفه تشکیل دولت جدید لبنان را در اکتبر گذشته بر عهده گرفت، اما سایه نفوذ و مداخله دولت‌های خارجی بر او و تصمیم گیری هایش و نیز اختلافات در روند سیاسی این کشور، به رغم آنکه لبنان با بحران مالی و در بدترین وضعیت اقتصادی طی دهه‌های گذشته قرار دارد، تاکنون مانع از تشکیل دولت در لبنان شده است. 

سعد الحریری با تصویب پارلمان لبنان و تایید میشل عون رییس جمهوری این کشور برای چهارمین بار مکلف به تشکیل کابینه شده بود.

ریاست جمهوری لبنان در واکنش به کناره گیری سعد حریری نخست وزیر مکلف این کشور از تشکیل دولت اعلام کرد، حریری برای بررسی هیچ گونه تغییری در کابینه آمادگی نداشت و زمان رایزنی های پارلمانی در سریعترین زمان ممکن اعلام خواهد