شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای عالی

به همت شورای عالی قرآن؛

برنامه «جرعه ای از معرفت» در پنجمین جلسه ارتقاء قاریان برگزار شد

برنامه «جرعه ای از معرفت» در پنجمین جلسه ارتقاء قاریان برگزار شد

«جرعه‌ای از معرفت» برنامه ای از سوی شورای عالی قرآن است که در پنجمین جلسه سیزدهمین دوره ارتقا قاریان ممتاز قرآن کریم، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، پنجمین جلسه سیزدهمین دوره ارتقا قاریان ممتاز قرآن کریم، به صورت نیمه حضوری و مجازی و با برقراری تعامل دوسویه و برخط تصویری با قاریان شرکت کننده، به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد.

در این جلسه ارتقا که با دبیری مصطفی یادگاری از قاریان ممتاز کشور همراه بود، سعید رحمانی و نصرت‌الله حسینی از استادان و داوران بین المللی به ارائه نکات فنی و مفاهیمی و تحلیل قرائت قاریان پرداختند.

ابراهیم ایزدی و محمدجواد جاوری از تهران به صورت حضوری و حجت‌الاسلام میثم حمیدی‌نیک از قم با پخش تلاوت تصویری ایشان، قاریانی بودند که هرسه نفر آیات ۱۵۹ تا ۱۶۵ سوره انعام را تلاوت کردند.

اگرچه تلاوت حجت‌الاسلام میثم حمیدی‌نیک با نظر اساتید حائز نصاب فنی لازم بوده، اما به دلیل اینکه مطابق ضوابط، از حفظ اجرا نشد لذا عملاً در پنجمین جلسه ارتقا، هیچیک از تلاوت‌ها به عنوان "تلاوت منتخب" معرفی نشد.

در بخش دیگری از این جلسه، قسمت پنجم برنامه تصویری "آموزش تکیه‌های صوتی کلمات قرآن" با تدریس مهدی حسنی از اساتید کشورمان و مؤلف کتاب میزان القرائه پخش شد.

برنامه «جرعه ای از معرفت» در پنجمین جلسه ارتقاء قاریان برگزار شد

«جرعه‌ای از معرفت» برنامه دیگری است که با ایراد سخن توسط یکی از شخصیت‌های قرآنی همراه است. میهمان این جلسه حجت‌الاسلام حسین اسکندری از استادان حوزه علمیه کشور بود که در ارتباط تصویری با جلسه ارتقا به بیان نکاتی پرداخت.

وی گفت: اهمیت وظیفه و مأموریتی که ما طلبه‌ها و شما قاریان عزیز بر عهده داریم به زیبایی در آیه ٣٣ سوره فصلت بیان شده است که می‌فرماید: و من احسن قولا ممن دعا الی الله و عمل صالحا و قال اننی من المسلمین (کیست خوش گفتارتر از آن کس که به سوی خدا دعوت می‌نماید و کار نیک کند و گوید من از مسلمانانم؟)

این استاد قرآن ادامه داد: خدا توفیق داده که ما داعی الی الله باشیم و مردم را به سوی پروردگار عالم فرابخوانیم.آیا بهتر از این اشتغال و مأموریت در عالم متصور هست؟

مدیر مدرسه علمیه دارالسلام تهران افزود: قاریان عزیز! شما برگزیدگان از یاران خدا هستید که فرمود: اهل القرآن هم اهل الله و خاصته.حال ما که توفیق یافتیم مبلغ قرآن باشیم باید به یک اصل توجه کنیم‌؛ اصلی که همه انبیا الهی به آن معتقد و معترف بودند و از زبان ایشان با عبارات مختلف، مکرر در قرآن آمده است؛ ازجمله آیه ١٠٩ سوره شعرا که می‌فرماید: و ما أسألکم علیه من اجر إن اجری الا علی رب العالمین. یک مبلغ قرآن می‌بایست خود را وقف رسالت الهی تبلیغی کند و جزا و پاداش آن را جز از پرودگار متعال درخواست ننماید.

پایان بخش این جلسه، قرائت دعای ختم قرآن توسط سعید بیژنی‌اول از قاریان ممتاز خراسان‌رضوی بود.