شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#نشانه#عراق

قیس الخزعلی:

انگشت اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی نشانه می رویم

انگشت اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی نشانه می رویم

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق با اشاره به حوادثی که طی روزهای گذشته در عراق رخ داده است و حوادث قبلی اینکه رژیم صهیونیستی در این حوادث دخیل باشد را بعید ندانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهدنیوز، قیس الخزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق عراق با اشاره به حوادثی که طی روزهای گذشته در عراق رخ داده است و حوادث قبلی اینکه رژیم صهیونیستی در این حوادث دخیل باشد را بعید ندانست.

وی افزود: صرف نظر از اینکه مجری کیست آیا رژیم صهیونیستی به طور مستقیم است یا ادوات و عوامل آن در داخل، می گویم که اسرائیل برای عراقیها شر می خواهد و گمان می کند که دشمن اول آن عراق و عراقیها هستند.

الخزعلی گفت: ما انگشت اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی نشانه می رویم. این رژیم غاصب سرزمین فلسطین و مقدسات اسلامی مسئول است. این رژیم مسئول اقدامات تروریستی و روزی فرا خواهد رسید که تاوان این اقدامات جنایتکارانه خود را پس خواهد داد.

وی افزود: اما درباره انفجار شهرک صدر باید بگوییم که این انفجار چند روز قبل از سفر نخست وزیر به آمریکا رخ می دهد. همه می دانند که داعش در عراق ضعیف شده است و آمریکا به منظور ادامه حضور در عراق با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی، بهانه ماندن خود را داعش قرار می دهد. آمریکا می خواهد که عراقیها را قانع کند که داعش تهدیدی واقعی برای عراقیهاست و انفجار شهرک صدر هم در این راستاست.

الخزعلی گفت: داعش ساخته و پرداخته آمریکا و اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است و سرویس های اطلاعاتی آنها در واقع داعش را کنترل می کنند. نظامیان آمریکایی حامی داعش بوده و هستند. کمک و نجات داعشی از سوی نظامیان آمریکایی را ارتش و حشد شعبی عراق ثبت کرده اند.

وی افزود: آمریکا در ورای افزایش تحرکات داعش و مسئول خونریزی ملت عراق است. ملت ما به سبب منافع آمریکا کشته می شوند. ما آمریکا را مسئول می دانیم. حشد شعبی در میدان خواهد ماند و انتقام را از داعش خواهد گرفت.

الخزعلی گفت: علت دیگر این انفجار ضعف امنیتی و اطلاعاتی است. نیروهای امنیتی تازمانی که اطلاعات نداشته باشند نمی توانند که کاری از پیش ببرند. اقداماتی که علیه فرماندهان امینتی انجام می شود و برکناری آنها در واقع اقدامی نمایشی و ظلم در حق این فرماندهان است تا عاملان اصلی که دستگاههای اطلاعاتی و امنیت ملی عراق هستند، را سرپوش بگذارند.

وی افزود: این دولت شکست خورده ترین دولت تاریخ عراق است که جان و مال عراقیها برایش اهمیتی ندارد و اوضاع به مرحله ای رسیده است که احدی نمی تواند در قبال آن ساکت بماند. دستگاه اطلاعات عراق که سابقه درخشان در خنثی سازی حملات داعش داشته است به دستگاهی برای هدف قرار دادن گروههای مقاومت تبدیل شده است که این لکه ننگی و جنایت در حق عراقیهاست و خدمت به اجنبی ونادیده گرفتن خون عراقیها از سوی دستگاه است.

الخزعلی تاکید کرد: وضعیت سازمان امنیت ملی عراق هم به این منوال است که به جای تمرکز بر تروریستها به جمع آوری اطلاعات از گروههای مقاومت و فرماندهان آنها روی آورده است.

وی با اشاره به تلاش برای استیضاح مصطفی الکاظمی گفت: استیضاح به مفهوم برکناری نیست بلکه بازخواست اوست. اگر هم به برکناری الکاظمی منجر شود مانعی در مسیر برگزاری انتخابات زودهنگام ایجاد نمی کند زیرا تبدیل به دولت پیشبرد امور خواهد شد. ادامه کار این دولت با وضعیت و پرونده اسفناک میسر نیست.

وی در ادامه مذاکرات میان بغداد و واشنگتن را مصداق بارز ضرب المثل خندیدن به ریش دیگران دانست.

دبیرکل عصائب اهل حق عراق همچنین تاکید کرد: هواپیماهای آمریکایی با هدف جاسوسی در مناطقی پرواز می‌کنند که عناصر داعش در آنجا حضور ندارند و به بهانه داعش بر حریم هوایی عراق مسلط شده‌اند.

وی ادامه داد: گفته می‌شود ۳۵۰۰ نظامی آمریکایی در عراق حضور دارد اما این عدد صحیح نیست و هیچکس نمی داند چه تعداد آمریکایی در عراق حضور دارند و حتی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح نیز نمی‌تواند وارد پایگاه‌های آمریکا شود و نیروهای آنها را بشمارد.

الخزعلی تاکید کرد که واکنش مقاومت کوبنده خواهد بود و بر اساس خون در برابر خون است.