شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

آمریکا در این نا آرامی‌ها اقدام به دخالت کرد!

به دنبال تظاهرات اخیر ضد دولتی و نا آرامی‌ها در کوبا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که درصدد افزایش کارکنان خود در سفارتخانه ایالات متحده در هاوانا است.

آمریکا در این نا آرامی‌ها اقدام به دخالت کرد!

به گزارش منیبان، ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا بامداد چهارشنبه در کنفرانس خبری اعلام کرد: ما در حال بررسی برنامه‌ها برای افزایش کارکنان خود در سفارتخانه ایالات متحده در هاوانا هستیم تا فعالیت‌های کنسولی و تعامل با جامعه مدنی را تسهیل کنیم و همچنین از وضعیت امنیتی مناسب نیز اطمینان حاصل کنیم.

تلاش‌های آمریکا برای دخالت در امور داخلی کوبا در حالی انجام می‌شود که "میگل دیاز کانل" رییس جمهوری کوبا اقدام های مداخله جویانه واشنگتن برای ویرانی این کشور را شکست خورده می‌داند.

دیاز کانل روز جمعه در پی اظهارات جو بایدن همتای آمریکایی خود در مورد اینکه کوبا "یک کشور ناموفق" است، گفت که واشنگتن برغم هزینه میلیاردها دلار برای ویرانی کوبا شکست خورده است.

رییس جمهوری کوبا در صفحه رسمی توئیتر خود با اشاره به تحریم‌های تجاری آمریکا علیه کوبا از سال ۱۹۶۲ و تشدید آنها در دوره دونالد ترامپ رییس جمهوری پیش آمریکا، اعلام کرد: یک کشور ناموفق کشوری است که بمنظور جلب رضایت یک اقلیت مرتجع، باعث افزایش خسران برای ۱۱ میلیون انسان می‌شود و خواسته اکثریت کوبایی‌ها، آمریکایی‌ها و جامعه جهانی را نادیده می‌گیرد.

دیاز کانل در واکنش به اظهارات بایدن در همدردی با مردم کوبا در پیام توییتری نوشت: اگر رییس جمهور جوزف بایدن نگرانی صادقانه نسبت به مردم کوبا داشت می‌توانست به عنوان اولین گام برای پایان تحریم، ۲۴۳ اقدام اجرایی رییس جمهوری دونالد ترامپ از جمله بیش از ۵۰ "اقدام" بیرحمانه در جریان همه گیری (کرونا) را لغو کند.

در روزهای اخیر هزاران کوبایی در اعتراضاتی از هاوانا تا سانتیاگو به خیابان ها آمدند و از محدودیت های همه گیری کرونا، سرعت واکسیناسیون و آنچه آنها بی توجهی دولت نامیدند ابراز سرخوردگی کردند.

۶دهه تحریم و سیاست ظالمانه آمریکا علیه کوبا واقعیتی است که مردم این جزیره کارائیب را برای تامین کوچکترین حقوق انسانی‌شان به سختی انداخته است. حال که رفع تحریم‌ها، روشن‌ترین راه نجات مردم رنج‌کشیده این کشور آمریکای لاتین است، سران غربی با پاک کردن صورت مسئله، دولت کوبا را به «احترام به صدای معترضان» فرا می‌خوانند. فراخوانی که نه به معنای احترام به اصول دموکراسی ادعایی دولت‌های غربی، که پشت پرده آن، افزودن معضلی به عنوان بی‌ثباتی بر درد تحریم و مشکلات اقتصادی این کشور است.