به گزارش برنا؛ سیدعلی یزدی خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار برنا با تاکید براینکه کلیه مفاد طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی» براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی‌‎ست، گفت: این طرح در مجلس دهم پایه ریزی شده بود و اعضای کمیسیون فرهنگی و مرکز پژوهش‌های مجلس یازدهم آن را مورد بررسی قرار دادند که البته لازم به ذکر است این طرح هیچ مورد جدیدی ندارد و تمام مفاد آن مصوبات شورای عالی فضای مجازی است.

او تاکید کرد: طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی» از دستور کار خارج نشده بلکه فقط نوبت بررسی آن نرسیده است. انشالله بعد از اینکه نوبت رسیدگی فرا برسد درباره جزئیات آن تصمیم گیری می‌کنیم و درصورت قانون شدن مفاد آن را به صورت مفصل به اطلاع هموطنان خواهیم رساند.

یزدی خواه با بیان اینکه فیلترینگ در برنامه ما نیست، تصریح کرد: در این طرح قصد مسدودسازی و فیلترینگ و برخورد با کاربران فضای مجازی را نداریم و به هیچ عنوان استفاده از فیلترشکن جرم تلقی نشده بلکه برای موسسات و شرکت‌هایی که آن هم بدون مجوز اقدام به تولید فیلترشکن تولید کنند، جرم تعریف شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا جرم انگاری برای افرادی که در فضای مجازی اقدام به توهین، اهانت می‌کنند در برنامه‌تان است یا خیر؟ گفت: احراز هویت کاربران در این طرح را مدنظر قرار دادیم چون اکثر کاربرانی که اقدام به هتک حرمت، توهین به اقوام ایرانی، ارزش‌ها، سنت‌ها و وحدت ملی می‌کنند کاربران جعلی هستند بنابراین اگر کاربران احراز هویت شوند شاهد چنین اقداماتی نخواهیم بود و مردم فریب آنها را نمی‌خورند.

یزدی خواه بیان کرد: مسئولیت کاربران جعلی یا به اصطلاح فیک با شبکه‌های اجتماعی‌ست و همانطور که اشاره کردم ما قصد برخورد با کاربران را نداریم بلکه شبکه اجتماعی مورد برخورد قرار می‌گیرد و باید مراقب باشند تا کاربری با اکانت جعلی وارد نشوند.

//انتهای پیام: 4