شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رئیس جمهور#افغانستان#طالبان

روسیه پیشروی‌های طالبان در شمال افغانستان را مثبت ارزیابی کرد


روسیه پیشروی‌های طالبان در شمال افغانستان را مثبت ارزیابی کرد

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان بدلیل دشمنی طالبان با داعش، پیشروی‌های طالبان در شمال افغانستان را برای امنیت کشورهای آسیای مرکزی مثبت دانست.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفت که مسکو پیشروی‌های طالبان در شمال افغانستان را به دلیل دشمنی این گروه با گروه تروریستی داعش برای امنیت کشورهای آسیای مرکزی مثبت ارزیابی می‌کند.

کابلوف در نشست «باشگاه بحث والدای» گفت که پیشروی‌های طالبان در شمال افغانستان برای متحدان روسیه در آسیای مرکزی مانند تاجیکستان و ازبکستان مزایای امنیتی دارد.

نماینده ویژه پوتین با ابراز نگرانی از آنچه قدرت گرفتن روزافزون عناصر داعش در شمال افغانستان خواند، افزود که طالبان دستکم با این گروه تروریستی مقابله می‌کند و آن‌ها را شکست می‌دهد.

کابلوف تصریح کرد: این واقعیت که طالبان در حال کنترل مناطقی در شمال افغانستان هستند، جنبه مثبتی نیز دارد. چرا؟ زیرا بیشتر این گروه‌های افراطگرا معطوف به امور داخلی نیستند، بلکه به آسیای میانه ، پاکستان یا ایران توجه دارند.

وی افزود: طالبان که درحال تصرف این شهرستان‌ها هستند دشمنان قسم خورده داعش هستند و برخلاف دولت افغانستان و آنگلوساکسون‌ها طالبان با آن‌ها می‌جنگند و آن‌ها را نابود می‌کنند.

به گزارش «اینترفکس»، این دیپلمات ارشد روس همچنین تاکید کرد که تاکنون شواهدی مبنی بر تلاش طالبان برای عبور از مرز و ورود به تاجیکستان یا ازبکستان وجود ندارد.

کابلوف همچنین اظهار داشت که بنظر می‌رسد طالبان نیز آماده حل و فصل سیاسی بحران افغانستان باشد، سران این گروه نیز از جنگ خسته شده‌اند و می‌بینم که آن‌ها آماده یک توافق سیاسی هستند.

انتهای پیام/.